یکشنبه 12 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۲۰ نماينده مجلس: اسامی نمايندگانی که از رحيمی پول گرفته‌اند، منتشر شود

حدود ۲۰ نماينده مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به رييس مجلس و رييس قوه قضائيه خواستار اعلام اسامی نامزدهای مجلس هشتم شدند که از محمدرضا رحيمی پول گرفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


• "ما خواستار اعلام اسامی ۱۷۰ نماينده و نامزد مجلس هشتم که از محمدرضا رحيمی معاون متخلف اول رييس جمهور دولت دهم پول اخذ کرده اند هستيم."

حدود ۲۰ نماينده مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه به رييس مجلس شورای اسلامی و رييس قوه قضائيه خواستار اعلام اسامی نامزدهای مجلس هشتم شدند که از محمدرضا رحيمی پول گرفته اند.

نامه نمايندگان مجلس شورای اسلامی به آيت الله صادق آملی لاريجانی رييس قوه قضائيه ۲۰ امضا دارد. در بخشی از اين نامه آمده است: ما خواستار اعلام اسامی ۱۷۰ نماينده و نامزد مجلس هشتم که از محمدرضا رحيمی معاون متخلف اول رييس جمهور دولت دهم پول اخذ کرده اند هستيم.

۲۳ نماينده نيز با امضای نامه ای خطاب به علی لاريجانی رييس مجلس شورای اسلامی درخواست مشابهی را مطرح کرده اند.


متن نامه به رييس قوه قضاييه

به گزارش ايرنا، در متن اين نامه که توسط کمال الدين پيرموذن نماينده اردبيل در ميان خبرنگاران توزيع شد، خطاب به رييس قوه قضاييه آمده است: با سلام و آرزوی توفيق برای حضرتعالی و خدمتگزاران صديق و دلسوز قوه قضاييه، به پاس نعمتی که خداوند بی همتا بر ما نهاده است و اعتماد ملت را به نمايندگانشان معطوف داشته است و به پاس سوگندی که در راه حفظ دين و آيين و تامين حقوق ملت به پا کرده ايم و به خاطر علاقه مندی و دلسوزی برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهيدان والا تبار اين آب و خاک لازم می داريم ، ضمن سپاسگزاری از اقدامات اخير قوه قضاييه در محاکمه مفسدين اقتصادی، در جهت تنوير افکار عمومی و افزايش سرمايه ارزشمند اجتماعی خواستار اعلام اسامی ۱۷۰ نماينده و نامزد مجلس هشتم که از محمدرضا رحيمی معاون متخلف دولت دهم پول اخذ کرده اند، هستيم.

در ادامه اين نامه آمده است: اين کم ترين حق ملت رشيد ايران اسلامی است که اطلاعات کافی از اين افراد داشته باشند. ما فرصت را برای تجديد احترام و آمادگی برای همکاری در همه زمينه ها با آن قوه محترم و شخص جنابعالی مغتنم می شماريم و بار ديگر برای شما و همه همکارانتان آرزوی توفيق داريم.


متن نامه به رييس قوه مجريه

برپايه اين گزارش در متن نامه مشابه به رييس مجلس شورای اسلامی نيز آمده است: آقای لاريجانی احتراما به طوری که حضرتعالی استحضار داريد رحيمی معاون اول متخلف دولت دهم بيان کرده است که به ۱۷۰ نفر از نامزدها و نمايندگان مجلس هشتم پول پرداخت کرده است، از اين رو افکار عمومی مجدا از مجلس شورای اسلامی درخواست افشای اسامی افرادی که که پول اخذ کرده اند را از جنابعالی داريم.

محمدرضا رحيمی معاون اول رييس جمهوری در دولت دهم در نامه ای به محمود احمدی نژاد رييس جمهوری سابق آورده است: برای آگاهی ملت شريف ايران می گويم که همواره در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، کميته هايی برای برنامه ريزی و راهبری امر انتخابات توسط جريانات سياسی تشکيل می شد در اين راستا برای انتخابات مجلس هشتم نيز کميته ای متشکل از برخی چهره های اصولگرا برگزار و بنا شد از کانديداهای اصولگرا در سطح کشور از طريق کمک های غيردولتی پشتيبانی مالی شود.

رحيمی در ادامه اين نامه می افزايد: در ميان افراد کمک کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمايندگان مجلس و مقامات قضايی و اجرايی به اين جانب معرفی شده بود برای کمک اعلام آمادگی کرد، بنده نيز به واسطه حساسيت و اطمينان خاطر از سالم بودن کمک های نامبرده همچون ساير موارد در خصوص ايشان از طريق حراست ديوان محاسبات از مجاری ذيصلاح در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمينان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضميمه پرونده است برای دريافت کمک از وی اعلام آمادگی کردم و از وی خواست که به کانديدايی که ما معرفی می کنيم از محل حساب شخصی و چک بانکی خودش کمک کند.

رحيمی در ادامه اين نامه بيان کرد: در نهايت نامبرده مجموعا يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان را به اين امر اختصاص داد و البته کليه اسناد و کپی چک های صادره که به قريب ۱۷۰ نفر از کانديداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسيد. بنابراين کل اين مبلغ يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان بوده و عينا به حساب نامزدها پرداخت شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016