سه شنبه 14 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رييس بانک مرکزی: برداشت ۱.۲ ميليارد دلاری از منابع بانک مرکزی بر مبنای مجوز بوده است

تهران - ايرنا - رئيس کل بانک مرکزی گفت: برداشت ۱.۲ ميليارد دلاری از منابع بانک مرکزی موضوعی خيلی عادی و طبيعی و دارای مجوز بوده که برخی آن را بزرگ جلوه می دهند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، ولی الله سيف افزود: توضيح لازم داده شده و کاملاً طبيعی بوده که بانک مرکزی بر مبنای مجوزهای صادره انجام داده است.

وی گفت: خوشبختانه آن ارزی هم که خريده شده در حال استفاده است و با مصرف اين ارزها برای کالاهای اساسی شبهه افزايش نقدينگی هم وجود ندارد و برطرف شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



کانون صرافان مرجع رسمی اعلام نرخ ارز در بازار است

رئيس کل بانک مرکزی گفت: کانون صرافان موظف است متوسط نرخ خريد و فروش ارز را يک ساعت بعد از عمليات مربوط در سايت خود اعلام کند.

سيف با بيان آنکه اعلام نرخهای ارز در بازار آزاد از طرف افراد غيرمسئول و سايتهای متفرقه متوقف می شود، گفت: نرخ ارز فقط بر مبنای ارز معامله شده و کانون صرافان بايد ميانگين نرخ خريد و فروش ارز را اعلام کند.

رئيس کل بانک مرکزی با اشاره به دستورالعمل ناظر بر فعاليت ارزی صرافان، اضافه کرد: اين دستورالعمل برای اولين بار در بانک مرکزی طراحی و ابلاغ شد که از زمان ابلاغ اثار بسيار مثبتی داشته است.

وی گفت: اين دستورالعمل برای پياده سازی ۱۰۰ درصدی به زمان نياز دارد و به طور کامل پياده خواهد شد.

رئيس کل بانک مرکزی افزود: اين دستورالعمل با همکاری ساير دستگاهها از جمله وزارت کشور و شورای عالی امنيت ملی، عملياتی خواهد شد اما در همين مدت کوتاه آثار مثبت آن را در بازار ارز مشاهده می کنيم.

سيف گفت: حجم عمده منابع ارزی عرضه شده به بازار آزاد از محل صادرات کالاهای غيرنفتی است که بايد آن را ساماندهی کنيم.

رئيس کل بانک مرکزی افزود: عمليات مربوط به اين حجم بسيار بالای مبادلات ارزی بايد به طور شفاف و منطبق بر اصول حرفه ای در صرافی های مجاز انجام شود.

وی صادرات غيرنفتی کشور را ۴۰ ميليارد دلار در سال دانست و اضافه کرد: بايد با نظارت بر آن تعادل مناسبی را در بازار انتظار داشته باشيم. بانک مرکزی با برنامه های مشخص در حال دنبال کردن اين موضوع است.

رئيس کل بانک مرکزی افزود: در بازار فقط به فعالان مجاز که همان صرافی ها هستند اجازه می دهيم تا براساس مکانيزم های بازار عمل و فعاليت کنند.

وی اضافه کرد: سامانه سنا نيز در اختيار صرافی ها قرار دارد تا عمليات ارزی آنها در آن سامانه ثبت شود و کانون صرافان موظف است براساس آن نرخ ارز را اعلام کند.

سيف با بيان آنکه ساماندهی خريد و فروش ارز به صورت سلف نيز در برنامه بلندمدت بانک مرکزی قرار دارد، افزود: بازار مبادلات ارز رسمی که در آن نهادهای مختلف حضور دارند، ايجاد می شود.

رئيس کل بانک مرکزی گفت: وقتی اين نهادها شکل بگيرند عمليات و معاملات خريد آينده (سلف) می تواند در آن بازار رسميت پيدا کند.

وی اضافه کرد: هرگونه معامله ارز بدون برخورداری از اين نهادها می تواند به صورت صوری باشد و معاملات صوری بازار را گمراه می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016