پنجشنبه 16 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
15 بهمن» قيمت نفت اوپک روند صعودی پيدا کرد
9 بهمن» آماده نفت ۳۰ دلاری باشيد
پرخواننده ترین ها

نفت به ۶۰ دلار نزديک شد

بهای نفت در بازارهای جهانی در ادامه افزايش چهار روزه خود بيش از سه دلار ديگر افزايش يافت و به مرز ۵۸ دلار در هر بشکه رسيد.

به گزارش رويترز، به رغم علائمی مبنی بر ثبت يک افزايش شديد در ذخاير نفت آمريکا در هفته گذشته سرمايه‌گذاران بازار نفت تقريبا به يقين رسيده اند که قيمت های نفت پس از هفت ماه کاهش به کف بازار رسيده است.

فعالان بازار می گويند که افزايش اخير قيمت ها همچنين ناشی از برنامه بريتيش پتروليوم برای کاهش ۱۳ درصدی سرمايه‌گذاری های خود در سال ۲۰۱۵ بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اعلام بريتيش پتروليوم پس از اعلام ديگر شرکت‌های بزرگ انرژی مبنی بر کاهش سرمايه‌گذاری‌های خود در سال جاری رخ می دهد.

بهای نفت برنت دريای شمال در معاملات امروز با سه دلار و ۱۶ سنت افزايش (حدود شش درصد به ۵۷ دلار و ۹۱ سنت) در هر بشکه رسيد.

در ساعات اوليه امروز برای اولين بار از پايان ماه دسامبر معاملات نفت برنت در معاملات امروز به ۵۹ دلار در هر بشکه نيز طعنه زد.

همچنين نفت سبک آمريکا نيز با سه دلار و ۴۸ سنت (هفت درصد) افزايش ۵۳ دلار و ۵ سنت در هر بشکه معامله شد.

نفت آمريکا نيز در معاملات امروز تا ۵۴ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه بالا آمد.

نفت برنت و نفت سبک آمريکا سپس در پی انتشار برآورد موسسه نفتی آمريکا مبنی بر افزايش بيش از شش ميليون بشکه‌ای ذخاير نفتی اين کشور در هفته گذشته حدود يک دلار در هر بشکه کاهش يافت. اين پنجمين هفته متوالی است که ذخاير نفت آمريکا افزايش پيدا می کند.

نگرانی ها درباره عرضه بيش از حد نفت در بازارهای جهانی در ماه های ژوئن تا اواخر ژانويه به کاهش ۶۰ درصدی قيمت نفت منجر شد.

اما در معاملات چهار روز گذشته نفت برنت و نفت آمريکا حدود ۹ دلار (۱۹ درصد) افزايش قيمت داشته اند.

اين افزايش از روز جمعه زمانی که شرکت خدمات نفتی باکرهيوز اعلام کرد تعداد سکوهای حفاری نفت آمريکا بيشترين کاهش هفتگی را طی ۳۰ سال گذشته داشته شروع شد.

فيل فلين تحليلگر نفتی در شيکاگو گفت: تعدادی از فاکتورها و يا عوامل در حال بالا بردن قيمت نفت هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از ايسنا، روز سه شنبه ارزش دلار در برابر ديگر ارزها حدود يک درصد کاهش يافت که بيشترين کاهش روزانه از اکتبر ۲۰۱۳ تاکنون محسوب می شود.

اين امر باعث افزايش ارز کالاهايی که با دلار معامله می شوند شد.

به رغم افزايش بهای نفت طی چهار روز گذشته برخی فعالان نسبت به پايان سقوط آزاد قيمت نفت ترديد دارند و به افزايش ذخاير نفت خام آمريکا در هفته گذشته استناد می کنند.

اعتصاب کارکنان پالايشگاه های آمريکا نيز روز گذشته وارد سومين روز خود شد که يکی ديگر از عوامل افزايش قيمت‌ها است.

تحليلگران در نظرسنجی رويترز گفتند که معتقدند ذخاير نفت خام و بنزين آمريکا احتمالا در هفته منتهی به ۳۰ ژانويه ۳.۵ ميليون بشکه در روز افزايش يافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمريکا گزارش خود درباره ذخاير نفتی اين کشور را در هفته گذشته امروز منتشر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016