دوشنبه 20 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آيت الله يزدی: آقای جنتی! با رانت پدرت به وزارت ارشاد رسيده ايد

انتخاب (Entekhab.ir) - آيت الله محمد يزدی؛ رئيس دبيرخانه مجلس خبرگان رهبری و رئيس کميسيون ۱۰۷ و ۱۰۹قانون اساسی در جلسه اين کميسيون با توصيه به رئيس جمهور محترم از وی خواست در موضع گيری ها و سخنانی که ايراد می کند مواظب باشد تا خدای ناکرده برای کسب رضايت بخشی از مردم ، از منويات مقام معظم رهبری و آرمانهای امام راحل، زاويه پيدا نکرده و اعتمادی که مردم به ايشان کرده اند با موضع گيريهای خاص و بيان برخی مسائل، خدشه دار نگردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی «انتخاب» ؛ وی خطاب به رئيس جمهور افزود: شما بايد بدانيد اعتمادی که مردم به شما کرده اند با تنفيذ مقام معظم رهبری، مشروعيت پيدا می کند. مطمئن باشيد با اتخاذ چنين رويه ای بخش عمده ای از جامعه را از دست خواهيد داد و خدای ناکرده آهسته آهسته محبوبيتتان آسيب می بيند.

او همچنين با هشدار به برخی وزرای دولت يازدهم به ويژه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکيد کرد: در حوزه کاری خودتان منافع اسلام ، منافع انقلاب و منافع کشور را بر همه چيز مقدم بداريد. وقتی می گوييم منافع اسلام؛ يعنی مسلمات دينی و احکام شرعی که مراقبت از آنان وظيفه هر مسلمانی است و اگر نسبت به آنها کوتاهی ، سستی يا مخالفتی بشود مردم ما ساکت نخواهند نشست و در درجه اول مقامات روحانی و عالی و بخصوص مراجع معظم تقليد سکوت نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: بنده بالاخص به وزير ارشاد تذکر می دهم که آقای وزير ارشاد! به معاونت موسيقی تان تذکر بدهيد که موسيقی در اسلام حرام است. شما نمی توانيد موارد شبهه را تشخيص بدهيد. تمسک به موارد شبهه موجب می شود آهسته آهسته مرزها را زير پا بگذاريد و به عنوان مشتبه در حرام بيافتيد.

آيت الله يزدی تصريح کرد: تک خوانی زن بدون ترديد حرام است. همه مراجع هم مخالف هستند، حتی همخوانی هايی که در بينش تک خوانی زن باشد هم حرام است. ترويج موسيقی اصولاً حرام است.

آقای وزير! مراقب باشيد، رانت پدرتان را از بين نبريد، با رانت پدرتان به وزارت ارشاد رسيده ايد

پيش از اين وزارت ارشاد در بيانيه ای ادعای تک خوانی زنان را تکذيب کرده بود. وزير ارشاد نيز واکنش برخی مراجع تقليد را به دليل «ارائه اطلاعات غلط» به آنان عنوان کرده بود.

يزدی ادامه داد: متأسفانه می بينيم وزير ارشاد هر روز يک سری جشنها برگزار می کند و هزينه هايی را بر بيت المال تحميل می کند. آقای وزير ارشاد! بدانيد با اين کارها محبوبيت خودتان را در پيش متدينين و مراجع معظم از دست خواهيد داد. آقای وزير! مراقب باشيد، رانت پدرتان را از بين نبريد. اگر از رانت پدرتان به وزارت رسيده ايد مراقب باشيد به وظيفه خودتان عمل کنيد و اگر به وظيفه تان عمل نکرديد منتظر حمايت نباشيد بلکه منتظر مخالفت باشيد و بدانيد با راهی که پيش گرفته ايد فردا _ پس فردا اگر مراجع عليه شما چيزی بگويند در آينده هم نمی توانيد زندگی درستی داشته باشيد.

وی اضافه کرد: من مدتهاست سکوت کرده ام. من مدتها در اين نظام حرفی نزده ام، اما امروز می خواهم از فرصت استفاده کنم و به شما بگويم آن مرد و زنی که حتی بچه به بغل می آيد و در راهپيمايی شرکت می کند به خاطر من و شما نيست که می آيد به خاطر اسلام ، نظام، انقلاب، امام، رهبری و دين است که می آيد. شما خودتان را گم نکنيد اگر چند روزی در موضع قدرت قرار گرفته ايد مواظب باشيد حريم اسلام را حفظ بکنيد و بدانيد اگر حکومت، پشتوانه مردمی اش را از دست بدهد اساس آن آسيب می بيند و شما در پيشگاه الهی مسئول خواهيد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016