دوشنبه 20 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آغاز بزرگنمایی فساد پهلوی‌ها از سوی رسانه‌های محافظه‌کار برای تطهیر جمهوری اسلامی

دیگربان - رسانه‌های محافظه‌کار و وابسته به سپاه پاسداران پوشش گسترده «فساد» دوران پهلوی با هدف ناچیز نشان دادن فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این رسانه‌ها به مناسبت دهه فجر٬ اخبار٬ گزارش‌ها٬ تصاویر و ویدئو‌های قابل توجهی از زندگی خصوصی پهلوی‌ها و برخی مقام‌های حکومت سابق منتشر می‌کنند.

danaMOhafzPahlavi.jpg

محتوای بسیاری از این مطالب تاکید اغراق آمیز بر «فساد» حکومت پهلوی در همه ابعاد دارد؛ به طوری که این حجم از تبلیغات منفی با سال‌های نخست انقلاب سال ۱۳۵۷ می‌تواند برابری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این رویکرد رسانه‌های محافظه‌کار همسو با سخنان گروهی از روحانیون و نظامیان حاکم بر ایران منتشر می‌شود که در یک هفته اخیر بارها گفته‌‌اند مقایسه مقام‌های دو نظام با یکدیگر کار درستی نیست.

محمدرضا نقدی٬ فرمانده سازمان بسیج٬ احمد علم‌الهدی و احمد خاتمی امامان جمعه تهران و مشهد از جمله افرادی هستند که طی این مدت چنین اظهاراتی داشته‌اند.

نقدی گفته «فساد» حکومت پهلوی بیشتر از جمهوری اسلامی بوده٬ علم‌الهدی هم گفته جوانان نسبت به حقانیت انقلاب سال ۵۷ دچار تردید شده‌اند و خاتمی نیز اظهار کرده یک موی مسئولان جمهوری اسلامی می‌ارزد به کل مقام‌های حکومت پهلوی.

با علنی‌تر شدن فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی و افزایش اعتراض‌های مردمی٬ مقام‌های این نظام امیدوارند با اغراق در فساد دوران پهلوی تا حدودی از دامنه نارضایتی‌ها بکاهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016