سه شنبه 21 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
16 بهمن» نفت به ۶۰ دلار نزديک شد
15 بهمن» قيمت نفت اوپک روند صعودی پيدا کرد
پرخواننده ترین ها

اوپک قيمت نفت را افزايش داد

در پی پيش‌بينی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر کاهش عرضه سالانه نفت آمريکا به دليل کاهش توليد نفت خام آمريکای شمالی، بهای نفت در بازارهای جهانی بيش از پيش افزايش يافت



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت سبک آمريکا برای تحويل در ماه مارس با يک دلار و ۵۱ سنت افزايش به ۵۳ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسيد.


نفت برنت دريای شمال نيز برای تحويل در مارس ۵۹ سنت افزايش يافت و ۵۸ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه در بازار لندن معامله شد.

در معاملات هفته گذشته بهای نفت سبک آمريکا هفت درصد و نفت برنت ۹.۴ درصد افزايش يافت که بيشترين افزايش قيمت هفتگی آنها از فوريه ۲۰۱۱ تاکنون بود.

جاسپر لاولر تحليلگر بازار نفت گفت: قيمت نفت پس از اينکه اوپک پيش‌بينی خود را درباره عرضه نفت کشورهای خارج از اين سازمان در سال ۲۰۱۵ کاهش داد، بالاتر رفت.

وی افزود: ممکن است پيش‌بينی‌های اوپک فقط برای خود اين سازمان مناسب باشد ولی پيش بينی آخر اين سازمان در واقع دارای پايه و اساس است. تعداد سکوهای حفاری در آمريکا رو به کاهش است و بيشتر شرکت‌های نفتی گفته اند سرمايه گذاری‌ نفتی خود را کاهش خواهند داد.

اوپک پيش‌بينی کرد در سال ۲۰۱۵ عرضه نفت کشورهای خارج اوپک روزانه ۸۵۰ هزار بشکه افزايش خواهد يافت که اين رقم از برآورد قبلی اين سازمان کمتر است و دليل اصلی آن کاهش عرضه نفت آمريکا است.

شرکت خدمات نفتی آمريکايی بيکر هيوز روز جمعه اعلام کرد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمريکا در هفته منتهی به ششم فوريه ۸۳ سکو کاهش يافته و به ۱۱۴۰ مورد رسيده است. اين کاهش در شرايطی است که تعداد اين سکوها هفته گذشته نيز ۹۴ مورد کاهش يافته بود.

به گزارش بلومبرگ تعداد سکوهای حفاری در آمريکا به پايين ترين سطح از دسامبر ۲۰۱۱ تاکنون رسيده است.

کاهش سکوهای حفاری در کنار کاهش سرمايه گذاری های شرکت‌های بزرگ نفتی نشان می‌دهد که عرضه نفت در آينده کاهش خواهد يافت.

بهای نفت از ماه ژوئن حدود ۵۰ درصد کاهش يافته که عمدتا به دليل افزايش قابل توجه توليد نفت شيل در آمريکا و همچنين مخالفت اوپک با کاهش توليد است.

قيمت نفت در ماه نوامبر پس از تصميم اوپک مبنی بر عدم کاهش سطح توليد نفت خود و دفاع از سهم بازار به جای دفاع از قيمت‌ها بيش از پيش کاهش يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016