سه شنبه 21 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پاسخ وزير ارشاد به شايعه‌هايی درباره يک برکناری

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به شايعه‌هايی که درباره برکناری علی شجاعی صائين از مديريت اداره کتاب مطرح شده بود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ادبيات و نشر ايسنا، علی جنتی گفته حکم برکناری علی شجاعی صائين از مديريت دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی را خودش نوشته و به سيدعباس صالحی، معاون فرهنگی‌اش، داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير ارشاد درباره علت اين برکناری نيز گفته بخشنامه‌ای به مديران وزارت ارشاد ابلاغ شده که شجاعی صائين آن را رعايت نکرده و در پی همين تخلف برکنار شده است.

جنتی همچنين درباره اين‌که آيا اين بخشنامه به ممنوعيت مصاحبه با رسانه‌ها مربوط می‌شده، اين موضوع را رد کرده است.

وزير ارشاد شايعه‌های مطرح‌شده از سوی برخی رسانه‌ها را هم که علت برکناری شجاعی صائين را ندادن مجوز نشر به کتاب يکی از مديران وزارت ارشاد عنوان می‌کردند رد کرده است.

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين محمدعلی مهدوی‌راد - رييس و سخنگوی هیأت نظارت بر نشر کتاب - چند روز پيش با اشاره به آن‌چه در فضای رسانه‌يی آمده مبنی بر اين‌که علی شجاعی‌ صائين (مدير اداره کتاب) به دليل ايستادگی در برابر نشر برخی از کتاب‌ها و تفاوت اساسی در ديدگاه با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سيدعباس صالحی) برکنار شده است در سخنانی گفته بود: اين موضوع کاملاً خلاف واقع و از پايه دروغ است و بنده به عنوان رييس هیأت نظارت بر کتاب آن را تکذيب می‌کنم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016