سه شنبه 21 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روحانی: ايران در مذاکرات هسته‌ای گام‌های لازم را برداشته؛ نوبت طرف مقابل است

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در ديدار «اجيت کومار دوال» مشاور عالی امنيت ملی هندوستان با اشاره به روابط خوب و جايگاه تأثيرگذار و قدرتمند دو کشور در منطقه گفت: تهران و دهلی نو می‌توانند با همکاری و تشريک مساعی به توسعه در کشور و کل منطقه کمک کنند.

به گزارش «انتخاب»؛ رييس جمهوری با اشاره به اينکه اراده ايران مبتنی بر افزايش مناسبات فی ما بين است، ابراز اميدواری کرد که سفر مشاور عالی امنيت ملی هندوستان به ايران منجر به تعميق روابط مثبت دو کشور و تسريع همکاری در عرصه‌های اقتصادی، سياسی و فرهنگی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر روحانی به زمينه‌های همکاری مشترک در توسعه بنادر، احداث کريدور شمال – جنوب، پتروشيمی، فولاد، صنعت، داروسازی، تجهيزات پزشکی و همکاری‌های علمی و تحقيقاتی اشاره کرد و خواستار بهره‌گيری از همه ظرفيت‌ها برای توسعه مناسبات دوجانبه شد.

رييس جمهوری با اشاره به افزايش ظرفيت بندر چابهار برای پذيرش کشتی‌های بزرگ، اجرای پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان و تبديل بندر جاسک به يکی از بنادر مهم صادرات نفتی، آمادگی کشورمان را برای همکاری نزديک‌تر با بخش خصوصی هندوستان اعلام کرد.

دکتر روحانی در بخش ديگری از سخنانش با تأکيد بر اينکه ايران در زمينه هسته‌ای، مذاکرات را با جديت دنبال می‌کند، گفت: در حال حاضر پيشرفت‌های خوبی حاصل شده، هر چند با توافق نهايی فاصله داريم. ايران گام‌های لازم را برداشته است و اکنون نوبت طرف مقابل است که فرصت را مغتنم بشمارد.

مشاور عالی امنيت ملی هندوستان نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه ايران نزد مسئولان عالی‌رتبه و مردم کشورش گفت: قاره آسيا در آينده پيش‌رو نقش بسزايی در تحولات بين‌المللی خواهد داشت و ايران به همراه کشورهای نظير چين و هندوستان بايد نقش خود را عرصه‌های اقتصادی و سياسی به خوبی ايفا کنند.

اجيت کومار دوال با بيان اينکه دهلی نو به دنبال تعميق روابط با تهران از طريق بهره‌گيری همه ظرفيت‌ها و راهکارهاست، اظهار داشت: خوشبختانه رييس‌ جمهوری اسلامی ايران از طرح کلی و جزئيات مناسبات دوجانبه به خوبی آگاه است و لذا می‌توان به دنيا و مردم دو کشور در عمل نشان داد که ايران و هندوستان توانايی دستيابی به مراحل بالاتری از همکاری‌های تنگاتنگ را دارند.

مشاور عالی امنيت ملی هندوستان با تجليل از عملکرد دولت ايران در توسعه سريع بندر چابهار و تبديل بندر جاسک به منطقه صنعتی، گفت:‌بخش خصوصی هندوستان علاقمند است در طرح های اين مناطق مشارکت و در حوزه‌های مختلف و انتقال دانش علمی و فناوری‌های جديد سرمايه‌گذاری کند.

وی تصريح کرد: چابهار می‌تواند کريدور شمال به جنوب منطقه باشد و با توجه به مزايای آن، دهلی نو به اين بندر، به عنوان اتوبان توسعه سريع روابط نگاه می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016