سه شنبه 28 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آغاز حذف يارانه ثروتمندان در خارج و داخل کشور

تهران - ايرنا - رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی گفت: حذف يارانه ايرانيان خارج از کشور از ماه ها پيش آغاز شده و کار حذف يارانه افراد با درآمدهای بالا با شناسايی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انجام می شود.

به گزارش ايرنا، محدباقر نوبخت در حاشيه همايش استانداردهای حسابداری عمومی افزود: اگر حذف يارانه درآمدهای بالا با دقت انجام شود اين امر موجب استرس در جامعه نمی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: حذف يارانه خانوارهای پردرآمد از مدت ها قبل در راستای تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ آغاز شده اما ضرورتی برای رسانه ای کردن آن و ارائه گزارش به رسانه ها وجود نداشت.

نوبخت با تاکيد بر اين که چگونگی استفاده از منابع قانون هدفمندی يارانه ها از اهميت بالايی برخوردار است، گفت: ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان برای ارزان کردن بخش بهداشت از منابع اجرای هدفمندی بهره گيری شده است.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی همچنين با تاکيد بر اين که هدفمندی يارانه ها تنها معطوف به پرداخت يارانه نيست گفت: ۵۰ درصد منابع هدفمندی بايد بين خانوارها تقسيم و بقيه آن بايد صرف افزايش توليد و بهبود وضعيت بهداشت و درمان شود.

نوبخت تصريح کرد: سال آينده قرار است ۱۳۰۰ ميليارد تومان برای تسهيلات ارزان قيمت از محل هدفمندی يارانه ها صرف شود.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزی گفت: در شهرهای بزرگ همانند تهران قرار است تسهيلات ۵۰ ميليون تومانی به خانوارها برای خريد مسکن با نرخ ۱۰ درصد پرداخت شود که فاصله ۱۰ تا ۲۱ درصدی نرخ سود اين تسهيلات قرار است از محل ۱۳۰۰ ميليارد تومان پرداخت شود.

وی در پايان گفت: همچنين هزار ميليارد تومان برای برنامه های اشتغال در سال آينده اختصاص يابد.

نوبخت درباره افزايش نرخ بنزين از ابتدای سال آينده گفت: براساس مصوبه ديروز مجلس افزايش ۵ درصدی برای فرآورده ها در نظر گرفته شده که قرار است منابع آن برای سرمايه گذاری بخش نفت مورد استفاده قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016