چهارشنبه 29 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجه: تحريم شرکت ملی نفتکش ايران اقدامی سياسی است

تهران - ايرنا - سخنگوی وزارت خارجه، اقدام انگليس در تحريم شرکت ملی نفتکش ايران را 'سياسی و غيرسازنده' خواند.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، مرضيه افخم روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی درباره تحريم شرکت ملی نفتکش ايران از سوی انگليس گفت: اين اقدام را سياسی و خلاف روند حسن نيت می دانيم.

وی افزود: تحريم شرکت ملی نفتکش ايران، اقدامی غيرسازنده و با روند مذاکرات جاری ناسازگار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سخنگوی وزارت خارجه گفت: انتظار داريم اتحاديه اروپا از اين گونه اقدامات سياسی پرهيز کند و مراتب اعتراض و ناخرسندی خود را هم به اين اتحاديه اعلام کرده ايم.

اتحاديه اروپا در يک اقدام کاملا سياسی و ناعادلانه روز پنج‎شنبه (٢٣ بهمن‎) دوباره شرکت ملی نفتکش ايران را در فهرست تحريم قرار داد.

افخم همچنين از برگزاری يازدهمين نشست کنسولی ايران و ترکمنستان خبر داد و گفت: در اين نشست، مسايل مرزی، کنسولی و گمرکی مطرح شد.

وی به کمک برای بازگشت تدريجی زندانيان ايرانی در زندان های ترکمنستان اشاره کرد و افزود: اميدواريم زمينه امضای نهايی توافقنامه تبادل زندانيان با ترکمنستان فراهم شود و بتوانيم ايرانيانی که دچار مشکل شده اند را به کشور برگردانيم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که روزهای يکشنبه و دوشنبه هفته آينده در چارجوب سياست های ابلاغی مقام معظم رهبری، همايش روسای نمايندگی های ايران در کشورهای همسايه با استانداران برگزار می شود.

وی افزود: اين همايش ملی در چارچوب سياست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی است که با همکاری وزارت خارجه و وزارت کشور به ميزبانی وزارت کشور انجام می گيرد.

** مذاکرات فقط هسته ای است

وی در خصوص مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ نيز گفت: موضوعات مذاکره در ميز مذاکره مطرح می شود و اظهارات ديگر گمانه زنی رسانه ای است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکيد کرد: موضوع مذاکرات هسته ای کاملا مشخص است و هيچ مساله ديگری در اين مذاکرات مطرح نمی شود.

افخم در خصوص توافق نهايی بين ايران و گروه ۱+۵ گفت: از نظر ما توافق بر روی همه موضوعات، توافق نهايی محسوب می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد :گفت وگوها و تماس هايی در جريان است که مذاکرات دوجانبه، چندجانبه و در سطح ١+٥ تا قبل از پايان سال جاری برگزار شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دسترسی رژيم صهيونيستی به اطلاعات مذاکرات نيز گفت: مذاکرات بين نمايندگان ايران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ صورت می گيرد و درز اطلاعات مذاکرات به ديگران همواره موجب سوء استفاده طرف های غيرمسئول برای تخريب مذاکرات شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طرف های غيرمسئول تلاش می کنند با اطلاعات غلط، افکار عمومی را به انحراف بکشانند.

افخم درباره مذاکرات ايران و آرژانتين درباره پرونده آميا نيز گفت: مخالف تاثيرگذاری کشورهای ثالث بر موضوع هستيم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش ديگری از اين نشست خبری از گسترش تروريسم در جهان و رسيدن آن به ليبی ابراز نگرانی کرد و خواستار حمايت از دولت ليبی در مواجهه با تروريسم شد.

**ايران از تماميت ارضی يمن حمايت می کند

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص تحولات يمن گفت: ايران به طور اصولی از تماميت ارضی و حاکميت ملی يمن حمايت می کند.

وی خواستار استفاده از روش های سياسی و گفت وگوهای ملی با مشارکت همه گروه های يمنی برای حل بحران اين کشور شد.

افخم افزود: اميدواريم محافل منطقه ای و بين المللی، بدون فشار به طرف خاصی به سمت يافتن راه حل حرکت کنند و حداقل تاثيرپذيری سياسی به نفع گروه خاصی را داشته باشند.

**استفاده از تجربه ديگر کشورها در مهار ريزگردها

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اقدامات اين وزارتخانه برای مهار ريزگردها گفت: بخش محيط زيست وزارت خارجه از طريق ارتباط با مجامع بين المللی و منطقه ای تلاش دارد امکانات فنی و تجربيات ديگر کشورها را برای رفع اين مشکل به کار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016