چهارشنبه 29 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جواد لاریجانی: افراد در حصر امکان سفر هم دارند

رادیو زمانه - رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید مسئولیت رسیدگی‌های پزشکی و درمانی افراد در حصر با دستگاه‌های امنیتی است و آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور مسافرت کنند.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید مسئولیت رسیدگی‌های پزشکی و درمانی افراد در حصر با دستگاه‌های امنیتی است و آنها می‌توانند به نقاط مختلف کشور مسافرت کنند.

جواد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» به شرایط حصر موسوی، رهنورد و کروبی پرداخته است. او می‌‌گوید: «پرونده تخلفات فتنه مدارک زیادی دارد که برخی در دادگاه است و برخی از شورای عالی امنیت ملی دستور آمده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاریجانی در پاسخ به این که آیا گزارشی از وضعیت این افراد به ستاد حقوق بشر ارائه شده یا خیر؛ گفته است: «حصر هر فردی باید مبنای قانونی داشته باشد. یا قاضی حکم می‌کند یا شورای عالی امنیت ملی می‌تواند آزادی‌های فرد یا گروهی را محدود ساخته و به قوا ابلاغ کند.» او افزوده که تا کنون با موسوی و رهنورد و کروبی ملاقات نکرده است.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه می‌گوید: «ما کینه شخصی با افراد نداریم. آنها که در کشور خدمات ارائه کرده‌اند نظام با آنها تسامح دارد ولی باید بار مسئولیت جرم رخداده را بپذیرند.»

لاریجانی ادعا کرده که افراد در حصر می‌توانند به نقاط مختلف کشور سفر کنند و از نظر سلامت نیز مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

این سخنان، چهار روز پس از چهارمین سال حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی ادا شده‌اند؛ حصری که بدون برگزاری دادگاه و بدون دادن حق دفاع به آنها ادامه دارد.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در آذر ۹۳ گفته بود: «دادستان به جای آنکه این افراد را در زندان نگهداری کند، حکم به نگهداری آنها در منزل‌شان داده و این افراد کنار دریا و ییلاق‌شان برقرار است.»

علی جنتی، خطیب نماز جمعه تهران و رئیس شورای نگهبان نیز در زمستان سال گذشته در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفته بود: «نظام خیلی منت برسر این‌ها گذاشت که گفت زنده بمانید و در خانه خودتان باشید و بهداشت را رعایت کنید.»

موسوی، رهنورد و کروبی هر سه در دهه هشتم عمر خود هستند و در چهار سال گذشته، عمدتا برای برای رسیدگی‌های پزشکی و انتقال به بیمارستان از محل حصر بیرون آمده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016