دوشنبه 4 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: از تعظيم ‌در برابر کسانی که مستحق نيستند بپرهيزيم‌

رئيس جمهور سابق کشور با تاکيد بر احترام به بزرگتر‌ها گفت: از تعظيم ‌در برابر کسانی که مستحق نيستند بپرهيزيم‌.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در مراسم يادبود مادر خود که در مسجد دو طفلان مسلم برگزار شد با تشکر از همه مردم قم که در مراسم يادبود مادرش شرکت کرده بودند اظهار کرد: غم مادر غم سنگينی است به گونه‌ای که اگر فرزند ۱۰۰ سالش هم باشد باز هم برای مادر همان فرزند کوچک و نوپا است.

وی افزود: ارتباط مادر و فرزندی رابطه ويژه‌ای است زيرا که مادر هميشه مهر و محبت خود را به فرزند خود نشان می‌دهد که همين محبت مادرانه نشان دهنده مهرورزی خداوند به بندگان خود است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور سابق کشور با اشاره به برگزاری مراسم ياد‌بود مادر خود در استان‌های مختلف کشور گفت: از همه مردم که در مراسم تشييع، سوم و هفتم مادرم شرکت کردند کمال تشکر را دارم و از سوی ديگر از مردمی که در نقاط مختلف کشور اقدام به برگزاری مراسم کرده و در غم از دست دادن مادرم شريک شدند، تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد تصريح کرد: در تمام لحظات مراسم ياد بود مادرم، در اعماق قلبم دلم برای تنهايی و غربت حضرت فاطمه زهرا (س) سوخت زيرا که ايشان در غربت و تنهايی به خاک سپرده شدند.

وی با اشاره به اينکه حضرت زهرا (س) خليفه الهی در روی کره زمين بودند گفت: روزی همه انسان‌ها پس از خداوند به دست اين بانوی بزرگوار است که متاسفانه ايشان در غربت و تنهايی تشييع و به خاک سپرده شدند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب که با پيام تسليت خود مايه آرامش و تسلی اعضای خانواده‌ام را فراهم کردند کمال تشکر را دارم و همچنين از اقشار مختلف مردم، سياسيون، مراجع عظام تقليد و مسئولان کشور نيز تشکر می‌کنم.

احمدی‌نژاد با اشاره به برگزاری مراسم ياد‌بود مادرش در استان‌های قم و آذربايجان شرقی گفت: پس از مشورت با اعضای خانواده و با توجه به درخواست‌های مردم از نقاط مختلف کشور تصميم گرفتيم در مراسم يادبود تبريز و قم شرکت کنيم و از همه مردمی که از خانواده‌ام برای شرکت در مراسم دعوت کرده‌ بودند و ما نتوانستيم شرکت کنيم عذرخواهی می‌کنم.

وی بيان کرد: عدم اجازه برای برگزاری مراسم ياد‌بود برای مادرم سبب ناراحتی و نارضايتی مردم می‌شود از همين رو نمی‌توان مخالف برگزاری مراسم بود و با توجه به همين امر از تمام مردم کشور تشکر می‌کنم.

رئيس جمهور سابق کشور با اشاره به اينکه مردم بايد فرهنگ انسانی را رعايت کنند گفت: احترام به بزرگتر به ويژه به مادر در دين اسلام مورد تاکيد قرار گرفته ‌و نبايد مردم از احترام به مادر شرمسار باشند و ‌از سوی ديگر بايد از تعظيم کردن به کسانی که جز نبايد‌ها هستند بپرهيزيم.

احمدی‌نژاد تاکيد کرد: محبت به بزرگتر، احترام به والدين، خواستن خوبی‌ها برای همه افراد از مهم‌ترين ويژگی‌های جامعه انسانی است که بايد مردم آنها را مورد تاکيد قرار دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016