دوشنبه 4 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 بهمن» حکم مفتی، حميد فرخنده
11 بهمن» نامه‌ای به آقای محمدرضا رحيمی، حميد فرخنده
پرخواننده ترین ها

تسليت گفتن يا نگفتن؟ مسئله اين است، حميد فرخنده

حمید فرخنده
چه مادر عزيز و بدرد بخوری که مشکل پيش پای رهبری کشور را حل کردند. چه خوب که ايشان در قيد حيات هستند وگرنه تسليت گفتن به ديگر بستگان آقای خاتمی حتما تلخ رويان را نيز به خنده وامی داشت

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


hamidfarkhondeh@hotmail.com

تسليت گفتن يا نگفتن، مسئله اين است، برای رهبر جمهوری اسلامی البته! او با خود کلنجار می رود تا اين مشکل مهم مملکت را نيز حل کند. از يک طرف می خواهد بر عزم گذشته اش در ندادن هيچ علامت احترامی به محمد خاتمی ادامه دهد و از سوی ديگر همين هفته گذشته برای درگذشت مادر محمود احمدی نژاد خطاب به او بيانيه داده است.

ناگهان به او خبر می رسد که آقايان رفسنجانی و روحانی درگذشت خواهر را به محمد خاتمی تسليت گفته اند. رهبر باز با خود کلنجار می رود: تسليت بگويد يا نگويد؟ اگر بگويد از سياست قبلی خود عدول کرده و اگر نگويد از رفسنجانی و روحانی عقب مانده و مردم می گويند اين چگونه رهبری است که اختلافات سياسی حتی او را از گفتن يک تسليت بازمی دارد . از سوی ديگر اگر تسليت نگويد ظن بر اين می رود که خودش چراغ سبز ممنوع التصوير و ممنوع النام شدن خاتمی در راديو تلويزيون و مطبوعات را صادر کرده است، يا اينکه مرعوب حرف های محسنی اژه ای شده است.

بياد مصدق و احمد آباد می افتند، به اين می انديشد که چقدر زمان طاغوت ممنوع التصوير و نام کردن راحت تر بود. تازه اگر مادر يا خواهر مصدق فوت می کرد وابستگی های او با شخصيت های نظام چنان نبود که يک هنوز هفته از فرامين محسنی اژه ای نگذشته رئيس جمهور فعلی سکوت خبری پيرامون رئيس جمهور پيشين را بشکند.

در همين حين ناگهان راه حلی بکر و سرشار از بصيرت به ذهن ايشان خطور می کند، تسليت به مادر خاتمی! چه راه حل نجات بخشی. چه مادر عزيز و بدرد بخوری که مشکل پيش پای رهبری کشور را حل کردند. چه خوب که ايشان در قيد حيات هستند وگرنه تسليت گفتن به ديگر بستگان آقای خاتمی حتما تلخ رويان را نيز به خنده وامی داشت. رهبر بيانیه تسليت به والده محترم آقای رئيس جمهور پيشين و سرکار بانوی مکرّم همسر گرامی مرحوم آیةالله خاتمی اعلی‌الله‌مقامه را صادر کرد. نفس راحتی کشيد اما دعوای درونی علی خامنه ای با آيت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ادامه داشت، علی خامنه ای به رهبر جمهوری اسلامی می گفت: باز هم مسئوليت ناپذيری و بی بصيرتی! تو حتی مسئوليت صدور يا عدم صدور يک تسليت ساده را نمی پذيری، گفتنت عين نگفتن است و نگفتنت عين گفتن. مسئوليت ناپذيری و صراحت حتی در يک پيام تسليت. هنوز خستگی تدبير تسليت از تن رهبر بيرون نرفته بود که از طرف بيت در زدند و مشکل بزرگ ديگری با رهبر مطرح کردند: ممنوع شدن تصاوير و مطالب مربوط به آقای خاتمی شامل فحاشی ها و توهين نامه های کيهان آقای شريعتمداری به ايشان هم می شود يا خير؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016