سه شنبه 5 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت ارشاد: ممنوعيت استفاده از تصوير و نام رئيس دولت اصلاحات مصوب وزارت ارشاد نيست


حسين نوش آبادی

سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری هفتگی خود که صبح امروز سه شنبه ۵ اسفند برگزار شد، با بيان اينکه عدم استفاده از تصوير و ذکر نام رئيس دولت اصلاحات در رسانه‌ها تصويب اين وزارتخانه نيست، تاکيد کرد وزارت ارشاد در اين موارد تابع تصميمات قوه قضاييه است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، حسين نوش آبادی در اين نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا شورای عالی امنيت ملی مصوبه ای مبنی بر ممنوعيت درج تصوير و يا ذکر نام رئيس جمهور اسبق ايران و همچنين سران فتنه به هيئت نظارت بر مطبوعات که رياست آن با وزير ارشاد است و معاون مطبوعاتی نيز به عنوان نماينده مديران مسئول در آن حضور دارد، ابلاغ کرده است؟ گفت: آنچه شما درباره اين شخص گفتيد، يعنی تصميم دادستانی تهران در خصوص جلوگيری از درج تصوير او و يا ذکر نامش در مطبوعات و رسانه‌ها، ما هم از طريق جرايد شنيديم و در جريان آن قرار گرفته ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصميمات شورای عالی امنيت ملی و قوه قضاييه در چهارچوب قانون مطبوعات پايبند است و به آنها احترام می گذارد و آنها را برای خود لازم الاجرا می داند اما اينکه ما از اين نهادها، برای تصميماتشان، دلايلی بخواهيم، خير تا حالا اين مساله نه پيش بينی شده نه اقدامی انجام گرفته است.

نوش آبادی همچنين با تاکيد بر يکی از مواد قانون مطبوعات که ناظر بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای عالی امنيت ملی برای مطبوعات است؛ اظهار داشت: ما مخالفتی با هيچ يک از تصميمات شورای عالی امنيت ملی نداريم و آنچه که به ما اعلام و ابلاغ شود، مطابق قانون عمل خواهد شد. البته در عين حال وزارت ارشاد با توجه به هويت ذاتی خود و نيز بعد نظارتی وظايف آن، گاهی تصميماتی در خصوص رسانه ها مثلا مبنی‌بر توقيف و لغو مجوز اتخاذ می کند که يک روال کاملا مشخص دارد و در قانون هم اين مساله برای ما پيش بينی شده و اساسا جزو وظايف ما است.

سخنگوی وزارت ارشاد سپس با تاکيد بر اينکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظيفه و دليلی برای کسب اطلاع از دلايل اتخاذ تصميات در نهادهايی مانند شورای عالی امنيت ملی و قوه قضاييه نمی‌بيند؛ گفت: اينکه اين تصميم را ما به رسانه‌ها ابلاغ کنيم، خير اينکونه نبوده و در عين حال ما نسبت به تصمياتی که به ما ابلاغ می‌شود در چهارچوب قانون عمل و هيچ حرفی در مورد آنها نداريم.

او در مورد خبرهايی که مبنی بر سفر هفته‌ی قبل رئيس جمهورب به قم و مذاکره با برخی از مراجع به ويژه در خصوص مسائل فرهنگی شنيده شده است هم بيان کرد: در مورد سفرهای شخص رئيس جمهور به مناطق و استان های مختلف، من در جايگاهی نيستم که اطلاع رسانی کنم و مراکز اطلاع رسانی مورد تاييد در اين خصوص وجود دارد اما بله من هم تاييد می کنم که رئيس دفتر رئيس جمهور و برخی مقامات فرهنگی ديگر برای تبيين مسائل مختلف مربوط به دولت از جمله در حوزه‌های فرهنگی سفری به قم داشتند تا مراجع معظم را در جريان مسائل روز کشور قرار دهند.

نوش‌آبادی همچنين با اشاره به آنچه اطلاعات ناصحيح و کذب ارائه شده از سوی برخی رسانه ها در خصوص مسائل فرهنگی به مراجع، يادآور شد: شخص آقای وزير هم در برخی موارد به صورت رو در رو و يا مکتوب با آقايان مراجع تبادل نظرهايی دارند و از جمله در موردی که گفته شد تک خوانی زنان صورت گرفته است ايشان مکتوب با مراجع ارتباط گرفت وقويا اين موضوع را تکذيب کرد که خوشبختانه شبهه به وجود آمده برای آقايان مرجع هم برطرف شد.

اين مقام مسئول در وزات ارشاد در خصوص بودجه بخش فرهنگی و هنر در سال ۱۳۹۴ که آخرين مراحل تصويب را در مجلس طی می کند تاکيد کرد: بررسی بودجه دولت همچنان در دستور کار مجلس است و هنوز دو مرحله از کار باقی مانده است؛ اين موضوع بايد در صحن علنی مطرح و در زمان مقرر نهايی شود. کميسيون‌های تخصصی نظر خود را در خصوص بودجه بخش فرهنگ داده اند و بررسی آن به پايان رسيده و هم اکنون مشغول بررسی تبصره های بودجه هستند. ما پيش بينی می کنيم علی رقم چالش های کشور و نيز کاهش شديد قيمت نفت، بودجه بخش فرهنگ و هنر نه تنها آسيبی نبيند، بلکه با اهتمام مجلس اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر با يک «رشد احتمالی» مواجه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016