دوشنبه 11 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظريف، در نشست شورای حقوق بشر در ژنو: داعش نماينده اسلام نيست

وزير امور خارجه کشورمان با تاکيد بر مقابله با اسلام‌هراسی و هر نوع افراط‌گرايی در هر قوم و گرايشی، گفت: سازمان ملل بايد فرآيند و زمينه لازم برای رسيدن به اين هدف را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدجواد ظريف ظهر دوشنبه در سخنانی در بيست و هشتمين نشست شورای حقوق بشر در ژنو گفت: تمامی ابنای بشر بايد مورد احترام قرار گيرند و اين در زمينه حقوق بشر يک مبنای اساسی است. بايد با ترس از اسلام مقابله کرد و با هرگونه افراط‌گرايی در هر قوم و گرايشی مقابله شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: سازمان ملل می‌تواند فرآيند و زمينه لازم را برای رسيدن به اين هدف فراهم کند.

وزير امور خارجه کشورمان گفت: ما در مجمع عمومی سازمان ملل خواهان گفت‌وگو در خصوص مقابله با هرگونه خشونت و افرا‌ط‌گرايی شديم و اين پيشنهاد با تمامی مواردی که شامل آن می‌شد به تصويب رسيد. اين تئوری پارادايمی را روشن می‌کند که می‌تواند بر اساس آن رويکردها را تغيير دهد.

ظريف ادامه داد: استفاده از انسان‌ها به عنوان ابزار برای رسيدن به مقاصد مورد نظر بايد کنار گذاشته شود اين نه تنها اعتقاد ما بلکه يک اصول کلی است که به آن باور داريم و بايد در همين چارچوب به سمت تغيير پاراديم برويم چنانچه اين اتفاق صورت گيرد امنيت منطقه و جهان تامين می‌شود.

وزير امور خارجه کشورمان گفت: برای اينکه بتوانيم حقوق بشر را با اطمينان تضمين کنيم بايد ابتدا برای بحران فلسطين راه‌حلی در نظر گرفته شود. در اين زمينه رويکردهای مثبتی وجود دارد که بايد آنها تقويت شوند.

وی ادامه داد: حرکت‌های جهانی و درک عميق درباره حقوق بشر بايد با استفاده از مطالعات دقيق در حوزه اقتصاد و پيامدهای منفی اقدامات درباره حقوق بشر صورت گيرد.

وزير امور خارجه کشورمان تاکيد کرد: ما می‌توانيم گام‌های رو به رشد در زمينه تقويت حقوق بشر داشته باشيم. بايد بتوانيم سياست‌هايی را پياده کنيم که نه تنها احترام و جايگاه ما را تامين کند بلکه موجبات مشارکت و همکاری ما با يکديگر را فراهم سازد.

او ادامه داد: شورای حقوق بشر بايد معيارهای دوگانه را کنار بگذارد.

ظريف هم‌چنين گفت: داعش نماينده اسلام نيست و ريشه‌های آن بايد شناخته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016