پنجشنبه 14 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فارس: سپاه "ح. ا"، يکی از بزرگترين بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی را دستگير کرد

فارس نوشت: يکی از بزرگترين بدهکاران بانکی و مفسد اقتصادی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگير و روانه زندان شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظايف و رسالت ذاتی خود و اجرای فرمان ۸ ماده ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با مفاسد اقتصادی و بستر سازی برای ايجاد فعاليت های اقتصادی سالم و امن و تحقق عملی شعار مبارزه با فساد اقتصادی و مالی، با همکاری و صدور حکم قضايی، يکی از مفسدين اصلی اقتصادی کشور و از بدهکاران کلان سيستم بانکی را دستگير و روانه زندان ساخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنابر اين گزارش، اين مفسد اقتصادی و بدهکار کلان سيستم بانکی کشور، آقای "ح.ا" مشهور به داريوش است که با همراهی برادران خود و ديگر عوامل نفوذی، اقدام به راه اندازی شبکه فساد اقتصادی و سوء استفاده از شرايط تحريم کشور کرده بودند.

اين شبکه جهت تعميق فعاليت ها و رسيدن به اهداف شوم مورد نظر، اقدام به آلوده سازی افراد از طريق پرداخت رشوه های بسيار کلان و سازماندهی خانه ی فساد می نمودند.

آقای "ح.ا" با راه اندازی تعداد قابل توجهی شرکت های کاغذی، جعل اسناد و ايجاد چرخه دور اختصاصی در فرآيند فعاليت های اقتصادی با سندسازی و انهدام اسناد، مانع انجام کنترل، نظارت، بازرسی و پيگيری مفاسد اقتصادی خود از سوی دستگاههای مربوطه می شده است.

اين فرد که يکی از محکومين اصلی پرونده فساد اقتصادی معروف در سال ۷۶ هم می باشد، موارد اتهامی و پرونده های مختلفی از جمله اخلال در نظم اقتصادی کشور، قاچاق ارز، قاچاق کالا، قاچاق عتيقه و پرداخت رشوه های کلان در دستگاه قضايی دارد.

آقای "ح.ا" پس از آزادی از زندان در سال ۸۰ توانست با استفاده از خلأ های اقتصادی و قانونی و سوء استفاده از برخی افراد و عوامل نفوذی، مجددا به فضای اقتصادی کشور بازگردد و در حوزه ی "کالاهای اساسی و مايحتاج های ضروری مردم" فعاليت نمايد.

اما يکی از مهمترين بخش های اين پرونده اين بود که به موازات تشديد تحريم ها از سوی دشمنان در سال های اخير، وی با سوء استفاده از شرايط اقتصادی کشور و با گرفتن ارزهای مرجع به صورت کلان، به جای مصرف در بخش واردات کالاهای اساسی و تأمين مايحتاج مردم، آنها را در بخش برج سازی سرمايه گذاری می کرد که خانه شخصی ۷ هزار متری يکی از املاک وی می باشد. آن بخشی را هم که صرف خريد کالاهای اساسی می شده است در داخل کشور بصورت قاچاق و با سودهای سرشار به فروش می رساند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکيد کرده است: اين نهاد انقلابی به عنوان پرچمدار عدالت خواهی و مبارزه با فساد سياسی، اقتصادی و فرهنگی، همواره بر خود فرض می داند در راستای تحقق عدالت اجتماعی، جلوگيری از شکل گيری باندهای فساد اقتصادی و شبکه های هرمی، اقدامات لازم را انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016