پنجشنبه 14 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير کشور: آماده‌ام جريان پول کثيف را توضيح دهم

ایسنا ـ وزير کشور با تاکيد بر اينکه راه ورود پول کثيف به قدرت بايد بسته شود، اعلام آمادگی کرد: در يک جلسه يک‌ ساعته در صحن غيرعلنی مجلس فرايند پول‌های کثيف را در اقتصاد برای نمايندگان توضيح دهد.

عبدالرضا رحمانی فضلی دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حاشيه بازديد از مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان واقع در ملارد کرج گفت: قاچاقچيان مواد مخدر بايد به دار مجازات آويخته شوند و قوه قضاييه هيچ رحمی نبايد در برخورد با اين افراد داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: در دنيا فشار هست که چرا ما قاچاقچيان را اعدام می‌کنيم، علت اين است که مواد مخدر يک درآمد و گردش مالی چندهزار ميلياردی دارد و اين قاچاقچيان از اشرارند و به شبکه های تروريستی کمک می‌کنند و پول می دهند.

وی با اشاره به اينکه در کشور ۷۵۰ هزار معتاد در حال درمان هستند گفت: بيش از ۹۰ درصد موارد را مردم در مراکز درمانی کمک می کنند و بايد مددجويان نيز خودشان در امر بهبودشان مشارکت داشته باشد.

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: قرار است سه مرکز ديگر در تهران راه اندازی کنيم، ظرف يکی دوماه می‌توانيم تا ۱۰ هزار معتاد را در تهران جمع آوری کنيم و از سم زدايی و ترک گرفته تا مهارت آموزی را برای آنها انجام دهيم.

پاسخ وزير کشور به اظهارات لاريجانی درباره پول کثيف
رحمانی فضلی همچنين درباره پول‌های کثيف ضمن تاکيد بر اينکه به کسانی هشدار داديم که در قدرت هستند، گفت: اگر دقت نکنيم امکان دارد پول‌های کثيف در حوزه سياست و قدرت ورود پيدا کند. بايد دقت کنيم روزنه ها را ببنديم و راه ورود اين پول به قدرت بسته شود.

وی افزود: درباره نظری هم که آقای لاريجانی در مجلس دادند، از آنجا که ايشان را انسانی بسيار منصف و در برخورد با مسايل جدی می‌دانم، به نظر اطلاع درستی به ايشان نداده بودند و از اصل صحبت‌هايم اطلاعی نداشته و تصور کرده بودند بنده گفتم انتخابات کنونی دچار مشکل است. بنده اين را نگفتم ولی به همه تذکر دادم که مواظب باشيد، به هرحال حوزه قدرت حوزه مهمی است و دارندگان پول‌های کثيف می‌خواهند برای خود حاشيه امن ايجاد کنند.

مجلس برای مبارزه با پول کثيف با وزارت کشور همصدا شود
وی با اشاره به اينکه گفتند" مگر در کشور قانون نداريم"، اظهار کرد: بنده نگفتم قانون نداريم،حتما کشور بر اساس قانون اداره می‌شود، ولی قانون به تنهايی کافی نيست. ما قانون داشتيم اما شهرام جزايری به وجود آمد، قانون داشتيم و فساد ۳۰۰۰ ميلياردی رخ داد، قانون داشتيم و بابک زنجانی ها به وجود آمدند. بايد در کنار قانون اجرای دقيق و قوی و نظارت درست برقرار باشد. اگر اجرا، نظارت و قانون در کنار هم باشند می‌توانيم با اين جريان مبارزه کنيم.

دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح کرد: بنده انتطار دارم مجلس که برخاسته از متن مردم و در جهت احقاق حق مردم و تقويت نظام است با وزارت کشور همصدا شود تا بتوانيم با اين جريانات پول کثيف که مقام معظم رهبری بارها و بارها تحت عنوان فساد اقتصادی از آن اسم بردند، مبارزه جدی کنيم.

آمادگی وزير کشور برای ارايه گزارش "پول کثيف" در جلسه غيرعلنی مجلس
رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اينکه آيا با توجه به هجمه هايی که اخيرا در اين خصوص به شما وارد شده گزارشی درباره پولهای کثيف داريد ، اظهار کرد: آمادگی دارم که جريان پول کثيف و فرايند آن را هرکجا لازم باشد ارايه کنم. از همين جا اعلام می‌کنم که آماده ام در يک جلسه يک‌ساعته در صحن غيرعلنی مجلس فرايند پول‌های کثيف را در اقتصاد برای نمايندگان مجلس توضيح دهم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016