شنبه 23 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کشته شدن پسرعموی بشار اسد و سرکرده مافيای او


محمد توفیق اسد

دبی-العربيه.نت فارسی - محمد توفيق اسد، پسر عموی بشار اسد، ملقب به «شيخ الجبل» (شيخ کوهستان)، و سرکرده مافيای وابسته به رئيس جمهوری سوريه به دست انقلابيون کشته شد.

به گزارش العربيه، به نقل از منابع مخالفان سوری، با کشته شدن اين عضو بنيانگزار «شبيحه»، لباس شخصی های هوادار رئيس جمهوری سوريه اغلب خانواده و نزديکان بشار اسد عکسهايش را به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی فيس بوک منتشر کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سليمان اسد فرزند هلال اسد يکی از نزديکان بشار اسد با انتشار عکس اين «شبيحه» در صفحه فيس بوک شخصی خود، مرگ وی را به خانواده‌های اسد تسليت گفت.

در باره نحوه کشته شدن اين «شبيحه» پر آوازه بشار اسد، گزارش‌های ضد و نقيضی منتشر شده است به گفته عمر الساحلی روزنامه نگار سوری در لاذقيه، برخی منابع از کشته شدن او در درگيرهای منطقه «دورين» خبر دادند، در حالی که برخی ديگر می‌گويند که او در يک عمليات نوعی در قرداحه به دست انقلابيون کشته شده است.

محمد توفيق اسد که بيشتر به مرد «مافيايی اسد» شهرت داشت به گفته فعالان سوری، بيشتر و فعال تر از ديگر اعضای خانواده اسد در قتل و سرکوب مخالفان نقش داشت.

مردم منطقه لاذقيه که حوزه انحصاری وی در فعاليت‌های قاچاق اسلحه، آثار باستانی و غيره به شمار می رفت، از قساوت و ددمنشی های او حکايت‌های فراوانی دارند.

او پيش از آغاز انقلاب سوريه در قاچاق فروش اسلحه و آثار باستانی از عراق و سوريه به ديگر کشور‌ها شهرت داشت. محمد توفيق، با آغاز اعتراضات مردمی در سوريه به يکی از فعال‌ترين افراد در سرکوب و کشتار معترضين تبديل شد و با ارتکاب جنايت های وحشيانه زبانزده عامه سوری‌ها بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016