پنجشنبه 28 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صدور دستور احضار و جلب ۱۵ نفر از عوامل حمله به علی مطهری


علی مطهری

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - معاون امنيتی وزارت کشور با بيان اين‌که «تاکنون پانزده نفر از عوامل حادثه شيراز شناسايی شده‌اند»، گفت که از سوی دادستانی شيراز دستورات اوليه قضايی مبنی بر احضار و جلب اين افراد صادر شده است.

به گزارش «انتخاب»، حسين ذوالفقاری در اين‌باره اظهار کرد: در بحث شيراز بررسی‌های‌مان را به صورت همه‌جانبه انجام داد‌ه‌ايم و همه ابعاد قضيه در نظر گرفته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه داد: در شورای تامين استان فارس نيز حضور پيدا کرديم و در آن‌جا هم يک تيم مرکب از فرمانده نيروی انتظامی استان، مديرکل اطلاعات استان و فرمانده سپاه استان زير نظر دادستان شيراز تشکيل شد تا هر کدام از اين دستگاه‌ها کار شناسايی را انجام دهند و اطلاعات خود را با مستندات اعم از فيلم و عکس در اختيار دادستان قرار دهند و دادستانی هم با بررسی مدارک و مستندات، افرادی که اقدام خلاف قانون داشته‌اند را تحت تعقيب قرار دهد.

وی که با ايسنا گفتگو می کرد، افزود: تاکنون نيروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و سپاه استان اسامی تعدادی از افرادی را که در محل واقعه حضور داشته‌اند را تهيه کرده‌اند و در اختيار دادستان قرار داده‌اند و دادستانی نيز دستورات اوليه قضايی را صادر کرده است.

معاون امنيتی وزارت کشور گفت: رييس شورای تامين استان فارس در حال پيگيری است تا با هماهنگی کامل با ديگر اعضای شورای تامين، اقدامات قانونی صورت گيرد و ما نيز همزمان در حال تکميل گزارش خود هستيم.

وی گفت: گزارش ما درباره اين حادثه شامل سه مرحله اعم از قبل از ورود آقای مطهری به شيراز، از زمان ورود تا خروج ايشان و اقدامات بعد از واقعه تاکنون است که طی آن مجموعه اقدامات دستگاه‌های مسئول، نقاط قوت و ضعف و جمع‌بندی راجع به ريشه‌های بروز اين حادثه و عوامل ذی‌مدخل را اعلام خواهيم کرد.

وی با بيان اين‌که «پيگيری قانونی در استان و بررسی ميدانی تيم تعيين شده توسط وزارت کشور به صورت همزمان در حال انجام است»، گفت: سپاه، اداره اطلاعات و نيروی انتظامی استان هر کدام يک ليست از افرادی که شناسايی شده را اعلام کرده‌اند که تا اين لحظه مجموعا هويت حدود پانزده نفر معلوم شده و در اختيار دادستان قرار داده شده است و دادستان هم دستورات اوليه مبنی بر احضار و جلب را صادر کرده است.

معاون امنيتی وزارت کشور در پايان گفت که تاکنون کسی در رابطه با حادثه شيراز بازداشت نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016