یکشنبه 9 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

متهمان حمله به مطهری در شيراز به دادگستری احضار شدند

تهران - ايرنا - سخنگوی وزارت کشور از احضار متهمان حادثه شيراز به دستگاه قضايی برای بررسی اتفاقات اين شهر در اسفندماه ۹۳ و حمله به علی مطهری خبر داد و گفت: برای برخی از متهمان اين حادثه قرار صادر شده است.

سخنگوی وزارت کشور: برای برخی متهمان حادثه شيراز قرار صادر شده است

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، حسينعلی اميری روز يکشنبه و در حاشيه مراسم همسر آيت الله احمد جنتی دبير شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره حادثه شيراز و ضرب و شتم علی مطهری از سوی عده ای اظهارداشت: رييس جمهوری در باره حادثه شيراز و حمله به آقای مطهری دستور رسيدگی صادر کرد تا هر کس که قصور کرده يا مقصر است، شناسايی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در اين راستا وزير کشور هم هياتی را به رياست معاون انتظامی و امنيتی اين وزارتخانه به استان فارس فرستاد.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه به نتايج بررسی های اوليه هيات کارشناسی اعزامی از سوی وزارت کشور به شيراز اشاره کرد و اظهار داشت: نتيجه جلسه اوليه اين تيم اين است که در فيلم حادثه چهره عواملی در آن مشخص است، اسامی افراد نيز مشخص شده و در اختيار دستگاه قضايی قرار گرفته است که در حال احضار آنها هستند.

اميری تصريح کرد: البته برای چند نفر نيز قرار بازداشت صادر شده و چون رسيدگی به اين موضوع مستمر بوده است، در حال حاضر مشغول تهيه گزارش کار هستند که در زمان معين اطلاع رسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در شيراز اتفاق افتاد به هيچ وجه قابل قبول نيست و نمی توان حتی با عناوين ارزشی قانون شکنی کرد.

علی مطهری در اسفندماه۹۳ که برای سخنرانی در دانشگاه شيراز به اين شهر سفر کرده بود مورد تهاجم عده ای قرار گرفت.

** وزير کشور آماده پاسخ به سوال نمايندگان است

قائم مقام وزارت کشور در امور مجلس همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا وزير کشور درباره اظهاراتش در خصوص پول های کثيف که مطرح کرده بود، قرار است به مجلس احضار شود يا خير، گفت: رفت و آمد وزرا به مجلس يک موضوع طبيعی و معمولی است.

اميری ادامه داد: وقتی مجلس به وزيری رای می دهد اگر سوال برايش پيش آيد وزير را می خواهد و از او سوال می کند و وزير کشور نيز هميشه به تعامل ميان مجلس و دولت تاکيد دارد.

وی افزود: در اين مورد خاص نيز اگر نمايندگان مجلس توضيحی بخواهند، تا ابعاد قضيه روشن شود، وزير کشور آمادگی دارد.

سخنگوی وزارت کشور همچنين درباره پيگيری حقوقی درمورد شهيد جمشيد دانايی فر از دولت پاکستان گفت: درباره نحوه شهادت وی شواهدی به دست آمده و موضوع در سطح استان در حال پيگيری است و گزارش آن نيز بايد تکميل شود.

اميری خاطرنشان کرد: اگر در زمينه شهادت شهيد دانايی فر مسووليتی متوجه کسی باشد از طريق دستگاه ديپلماسی پيگيری می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016