دوشنبه 10 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تيراندازی با اسلحه جنگی در مجلس فاتحه خوانی در شوش

دزفول - ايرنا - در يک مجلس فاتحه خوانی که عصر امروز در منطقه احمد آباد در مناطق حاشيه شهر شوش برگزار شد عده ای اقدام به تير اندازی با تفنگ جنگی کردند.

به گزارش ايرنا، به دنبال اين اقدام ماموران اين کلانتری در محل فاتحه خوانی حاضر شده و هنگامی که قصد برخورد با اين افراد را داشتند، اقدام به تيراندازی به سمت ماموران نيروی انتظامی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعقيب و گريز نيروی انتظامی با اين افراد مسلح که سه نفر بودند تا منطقه بيشه کرخه ادامه داشت و نهايتا اين افراد موفق به فرار در جنگل کرخه شدند.

بررسی ها نشان می دهد در اين درگيری کسی آسيب نديد و نيروی انتظامی در تلاش برای شناسايی اين افراد و دستگيری آنان است.

مهرماه سال گذشته نيز در يک مراسم فاتحه خوانی در يکی از مناطق عشايری مسجدسليمان، تيراندازی هوايی موجب اصابت يکی از گلوله های شيليک شده به دختر ۹ ساله ای به نام «هستی اسدی» شد و به مرگ ناباورانه وی منجر شد.

دستگاه قضايی و نيروی انتظامی اقداماتی را برای جلوگيری از اين رسم خطرناک و خسارت بار انجام داده اند.

يک مقام مسئول همچنين هر گونه حمله به کاروان های راهيان نور در شهرستان شوش را تکذيب کرد و گفت: اين شايعه واقعيت نداشته و امنيت کامل در مناطق عملياتی فتح المبين و کرخه برای کاروان های راهيان نور برقرار می باشد.

يک سايت خبری روز يکشنبه از حمله مسلحانه به کاروان های راهيان نور در شهرستان شوش خبر داده بود.

وی افزود: بازديد راهيان نور در امنيت کامل از مناطق عملياتی فتح المبين و کرخه در حال انجام است و همچنين افراد مسلحی که اقدام به تيراندازی به سمت نيروی انتظامی کرده اند توسط نيروی بسيج شناسايی شده و عکس ها برای دستگيری آنان بين نيروهای بسيج توزيع شده و تحت تعقيب می باشند.

به گفته اين مقام به منظور حفظ امنيت راهيان نور و با توجه به تيراندازی اين افراد در منطقه بيشه کرخه در مجاور مناطق عملياتی برای ۱.۵ ساعت تردد کاروان های راهيان نور متوقف شد.

وی افزود: تيراندازی اين افراد در بيشه کرخه ناشی از تعقيب و گريز با ماموران انتظامی و امنيتی بوده و ارتباطی با کاروان های راهيان نور ندارد.

شهر شوش در شمال استان خوزستان در فاصله ۱۰۰ کيلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

مناطق عملياتی فتح المبين و کرخه در شهرستان شوش با آغاز سفرهای نوروزی ميزبان کاروان های راهيان نور از سراسر کشور می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016