دوشنبه 10 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کری: مطمئن نيستم در اين مرحله به توافق برسيم

خبرگزاری فارس ـ وزير خارجه آمريکا درباره دستيابی به توافق با ايران در اين مرحله از مذاکرات هسته‌ای ابراز ترديد کرد.

«جان کری» وزير خارجه آمريکا به شبکه خبری «ريانووستی» گفت که وی مطمئن نيست که بتوان در اين مرحله با ايران درباره برنامه هسته‌ای به توافق رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وزير خارجه آمريکا که برای مذاکرات هسته‌ای به لوزان رفته است گفت که اطمينان ندارد در اين مرحله از مذاکرات امکان دستيابی به توافق وجود داشته باشد.

ايران و گروه ۱+۵ متشکل از روسيه، آمريکا، انگليس، چين، آلمان و فرانسه از روز پنجشنبه گذشته دور جديدی از مذاکرات هسته‌ای را در لوزان سوئيس آغاز کرده‌اند.

ايران و آمريکا طی شش روز اخير رايزنی های فشرده ای را در سطح وزرای خارجه ، معاونان و کارشناسان و همچنين بين روسای سازمان انرژی اتمی ايران و وزير انرژی آمريکا داشتند.

وزرای خارجه فرانسه و آلمان هم روز شنبه به مذاکرات پيوستند و «فدريکا موگرينی» مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا نيز شنبه شب راهی لوزان شد.

پيش از ظهر يکشنبه وزير خارجه چين و عصر «سرگئی لاوروف» وزير خارجه روسيه به گفت‌وگوها پيوستند و آخرين وزير خارجه شش کشور «فيليپ هاموند» بود که يکشنبه شب وارد لوزان شد.

وزرای خارجه ٥ کشور طی شنبه و يکشنبه رايزنی های فشرده ای به صورت دوجانبه با ظريف و کری و همچنين سه جانبه با کری و ديگر اعضای ١+٥ داشتند.

«سيد عباس عراقچی» عضو تيم مذاکره کننده هسته‌ای در گفت‌وگويی با اشاره به ادامه مذاکرات در روز دوشنبه گفت: «صبح دوشنبه قرار است جلسه اصلی ايران و ۱+۵ با حضور همه وزرای خارجه تشکيل شود. قرار بود اين نشست يکشنبه شب برگزار شود که بدليل تاخير يکی از وزرا برنامه به دوشنبه موکول شد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016