سه شنبه 11 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کاهش قيمت نفت ادامه دارد، ضرب الاجل مذاکرات هسته ای روبه اتمام

تهران - ايرنا - خبرگزاری رويترز اعلام کرد، قيمت نفت روز سه شنبه در بازارهای جهانی به کاهش خود ادامه داد، زيرا ايران و ۶ قدرت جهانی به سرعت مذاکرات برای رسيدن به يک توافق اوليه افزوده اند، توافقی که می تواند به لغو تحريم ها منجر شده و اجازه صادرات بيشتر نفت را به ايران بدهد.

به گزارش گروه اقتصادی ايرنا از رويترز، با نزديک شدن ضرب الاجل مذاکرات هسته ای ايران که کمتر از ۲۴ ساعت به پايان آن باقی است، آمريکا، بريتانيا، فرانسه، آلمان، روسيه و چين در تلاش هستند تا راه حلی برای پايان دادن به مناقشه هسته ای تهران پيدا کنند. هدف اين مذاکرات اين است که در مقابل محدود سازی فعاليت های هسته ای ايران، تحريم های بين المللی عليه اين کشور لغو گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقامات معتقدند، هنوز احتمال شکست اين دوره از مذاکرات که هدف آن زمينه سازی برای توافق نهايی در پايان ماه ژوئن است، وجود دارد. مواردی که می تواند به شکست مذاکرات بيانجامد، اختلاف بر سر تحقيقات غنی سازی و سرعت برداشته شدن تحريم ها است.

تحليلگران بانک استراليا و نيوزيلند در يادداشتی اعلام کردند، ايران به ميزان قابل توجهی نفت خام ذخيره کرده است و می تواند بلافاصله پس از لغو تحريم ها، صادرات نفت خود را افزايش دهد.

نهادهای درگير در صادرات نفت می گويند، به دليل تحريم های غرب که مانع فروش نفت شده، ايران دست کم ۳۰ ميليون بشکه نفت خام در تانکرهای بزرگ نفتی خود ذخيره دارد.

قيمت نفت برنت دريای شمال در ساعت ۰۲:۴۴ روز سه شنبه به وقت گرينويچ در بازار لندن ۳۵ سنت کاهش يافت و به ۵۵.۹۴ دلار در هر بشکه رسيد. ديروز (دوشنبه) نيز قيمت نفت برنت ۱۲ سنت کاهش داشت.

قيمت نفت خام آمريکا نيز که ديروز ۱۹ سنت کاهش پيدا کرده بود، امروز در ساعت يادشده با ۵۶ سنت کاهش به ۴۸.۱۲ دلار در هر بشکه رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016