پنجشنبه 20 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت های خودسرانه در اهواز

همزمان با نزديک شدن سالياد انتفاضه آوريل ۲۰۰۵ ، نيروهای امنيتی و مسلح جمهوری اسلامی با حملات مسلحانه به منازل مردم عرب طی روزهای گذشته ده ها تن از جوانان عرب را بازداشت کرده اند.

براساس آخرين گزارشهای رسيده از شهر اهواز نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی شبانه با در دست داشتن سلاحهای گرم به منازل عديدی در کوی الثوره (علوی) شهر اهواز يورش برده و شمار عديدی از جوانان عرب را بازداشت کردند. تاکنون تنها نام شماری از بازداشت شدگان بدست فعالان حقوق بشر رسيده و نام ديگر بازداشت شدگان نامعلوم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشتهای کوی الثوره(کوی علوی):
۱- محمود سواری فرزند عبدالعلی
۲- باسم بترانی فرزند جاسم
۳- مصطفی حيدری فرزند شلتاق
۴- رياض فارس
۵- ع هاشم

درهمين راستا نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی طی شبهای جمعه و يکشنبه سوم و پنجم آوريل جاری با حمله شبانه به منازل عديدی در شهر حميديه شماری از جوانان عرب را بازداشت کردند. خشونت بکارگرفته شده در حملات نيروهای امنيتی باعث بوجود آمدن رعب و وحشت فراوانی نزد خانواده ها و کودکان شده و شهر حميديه در وضعيت نظامی شديدی بسر برده است.

نام بازداشت شدگان شهر حميديه بشرح آتی است:
۱- حاتم عبيات فرزند اجلاو (بردار زندانی سياسی حسن اجلاو عبيات)
۲- مسلم خسرجی
۳- احمد مرمضی فرزند ناصر
۴- سالم عطشانی فرزند کاظم
۵- هادی مروانی فرزند کريم
۶- مالک شاخی فرزند علی

از طرف ديگر نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ٨/٤/٢٠١٥ با حمله به محل کار شاعر اهوازی "احمد سبهان حزباوی" در منطقه قلعه کنعان، وی را بازداشت کرده و به مکان نامعلوم انتقال دادند. بازداشت احمد حزباوی در حالی صورت می گيرد که وی در مراسم شعرخوانی در اهواز با سرودن شعری از حمله نظامی مملکت عربی سعودی به فرقه گرايان حوثی قدردانی کرده بود.

هرساله نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی شمار زيادی از فعالان سياسی و فرهنگی عرب را در روزهای منتهی به سالياد انتفاضه آوريل ۲۰۰۵ بازداشت می کنند. طی روزهای گذشته نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی با ارسال پيامهايی بر شبکه واتسآپ از بازداشت آنچه تروريستها خوانده، خبر داده اند. خشونتهای بکار رفته بهنگام بازداشتها و همچنين استخدام سلاحهای گرم و نيمه سنگين و بستن مناطق وسيعی از شهر بواسطه ايستهای بازرسی و انتشار وسيع نيروهای بسيج و گردانهای عاشورا در سطح شهر حکايت از سعی جمهوری اسلامی برای حاکميت فضای جنگی و امنيتی مطلق بر دارد.

کريم دحيمی ـ فعال حقوق بشر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016