پنجشنبه 20 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عباس عراقچی: مسائل روشن است لزومی ندارد به ارائه فکت شيت اهميت دهيم

عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان از برگزاری دور بعدی مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان خبر داد و گفت: در تماس با معاون رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا برای تنظيم تاريخ و محل مذاکرات بعدی هستيم.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) سيدعباس عراقچی در حاشيه مراسم گراميداشت روز ملی فناوری هسته‌ای درباره محتوای مذاکرات بعدی ايران و ۱+۵، گفت: از مذاکرات بعدی نگارش متن توافق جامع آغاز می‌شود. متنی از مذاکرات وين نگارشش آغاز شد ولی از آن‌جايی که راه‌حل‌ها پيدا نشده بود به صورت يک فرم و قالب باقی ماند و الان بايد با توجه به اين‌که راه‌حل‌ها به دست آمده است اين متن را به‌روز کنيم و سعی می‌کنيم به جزئيات نيز بپردازيم البته ممکن است برخی از جزئيات در ضمائم متن توافق بيايد در عين حال نگارش متن کاری بسيار پيچيده و سخت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين‌که برای نگارش متن توافق الگو يا مدل خاصی مدنظر دو طرف است؟ با بيان اين‌که «الگوی خاصی برای نگارش نداريم»، گفت: متن توافق يک مقدمه خواهد داشت و در بخش ديگر اقداماتی که دو طرف بايد انجام دهند قيد می‌شود.

معاون ظريف درباره انتشار فکت شيت ايرانی با تاکيد بر اين‌که «مقامات جمهوری اسلامی به ويژه آقای ظريف موضوعات مورد نظر جمهوری اسلامی ايران را به روشنی بيان کرده‌اند»، گفت: هر يک از طرف‌ها روايت خود را از آن‌چه به دست آمده است بيان کردند. روايت ما از بيانيه مشترک اخير همانی است که در رسانه‌ها توسط آقای ظريف به ويژه در صحبت مفصلی که در تلويزيون داشتند و يا بنده در جای ديگر داشتم بيان شد. مسائل کاملا روشن است و خيلی لزومی ندارد به ارائه فکت شيت اهميت دهيم.

وی ادامه داد: بعد از هر مذاکره و واقعه‌ای هر طرفی روايت خود را از آن مذاکره دارد و اقدامات مربوط به خودش را برجسته‌تر می‌کند. آن‌ها مطالب‌شان را در قالب فکت‌شيت ارائه دادند و ما مطالب‌مان را شفاهی و با مردم به طور صادقانه در ميان گذاشتيم.

اين عضو تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای در پاسخ به اين‌که ممکن است در مراحل نگارش متن مذاکرات در سطح وزرا نيز برگزار شود؟ گفت: حتما در مقطعی نياز پيدا می‌کنيم که وزيران خارجه نيز در چند نوبت در سطح دوجانبه يا چندجانبه در مذاکرات حضور پيدا کنند.

عراقچی در پاسخ به اين‌که «مذاکرات هسته‌ای در حاشيه کميته بازنگری در ان‌پی‌تی برگزار می‌شود»، گفت: در حاشيه نشست نيويورک در رابطه با بازنگری در ان‌پی‌تی احتمالا مذاکرات ۱+۵ و ايران برگزار می‌شود؛ چراکه همه متخصصان و کارشناسان دو طرف به ويژه در زمينه خلع سلاح در اين مقطع در آن‌جا هستند البته ما هر بار که در نيويورک بوده‌ايم از فرصت آن برای مذاکره استفاده کرديم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016