چهارشنبه 26 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قاضی عسکر: خبر تجاوز در عربستان دروغ است

سرپرست حجاج ايرانی با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده، از شيطنت برخی افراد، سايت‌ها و رسانه‌ها در تحريف اين جريان گلايه کرد و با بيان اينکه خبر تجاوز به دو نوجوان ايرانی دروغ است، گفت: برخی اشخاص، سايت‌ها و رسانه‌ها به راحتی حرمت مردم را می‌شکنند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلی قاضی عسکر، نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت در جلسه مسئولان مناطق بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به حادثه تأسف‌بار و بی‌سابقه فرودگاه جده گفت: چنين حادثه‌ای در دنيا بی‌سابقه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: در اين حادثه با هوشياری دو نوجوان عزيز و عکس‌العمل به موقع آنان تجاوزی انجام نگرفته و دو نفر پليس به خاطر اقدام زشت و شرم‌آور خود از سوی مقامات عربستان شناسايی و دستگير شد‌ه‌اند و مسئولان عالی‌رتبه عربستان نيز قول داده‌اند با اين اقدام غيرانسانی و ضد اسلامی قاطع برخورد کنند.

سرپرست حجاج ايرانی در ادامه با تأکيد بر اينکه حادثه فرودگاه جده تجاوز نبوده، بلکه اقدام برای تعرض و آزار جنسی بوده است به تشريح روند پيگيری اين حادثه از سوی مسئولان کشورمان پرداخت و ابراز اميدواری کرد که خاطيان به زودی مجازات شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی عسکر خاطرنشان کرد: حيثيت مردم و به ويژه دو نوجوان عزيز و خانواده‌های محترم آنان امری مهم و شايسته توجه است، ليکن برخی افراد از روی بی‌اطلاعی و يا خدای ناکرده تسويه حساب‌های شخصی و سياسی مطالبی را مطرح کرده و می‌کنند که خانواده‌های اين دو نوجوان را متأثر و پريشان کرده است.

وی با اشاره به سخنرانی خود در جمع روحانيون و علمای شيعه و سنی يکی از شهرستان‌ها در سالروز ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: برخی سايت‌ها از قول من نوشته‌اند که در حادثه فرودگاه جده هيچ تعرضی انجام نگرفته است، در حالی که من با آن سايت مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام، يک فرد به صورت ناشناس از من درباره حادثه سئوال کرده و من پاسخ داده‌ام که تجاوز نبوده است.

سرپرست حجاج ايرانی همچنين با اشاره به مطالب خلاف دين و اخلاق که برخی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، اظهار داشت: شيطنت‌های بسيار گسترده‌ای در اين زمينه رخ داد و عده‌ای شعر سروده و به خانه خدا و مسجدالحرام اهانت کردند. برخی حج که به عنوان رکن دين است را به سُخره گرفتند و برخی ديگر عنوان مقدس حاجی را زير سئوال برده و به حاجيان اهانت کردند.

قاضی عسکر شيطنت‌های خبری برخی رسانه‌ها را هدايت شده و در راستای اهداف دشمن ارزيابی کرد و گفت: اين حادثه زشت و ناگوار به شدت محکوم است و حتما بايد خاطيان محاکمه و به اشد مجازات برسند، اما هرگز نبايد با مسائل مهم دينی و اسلامی، احساسی برخورد کنيم.

وی از عکس‌العمل به موقع مردم و غيرت دينی ملت شرافتمند ايران اسلامی صميمانه تشکر کرد و گفت: متأسفانه در يک چنين حوادثی، عناصر ضد انقلاب و احيانا غيرمعتقد به دين و اسلام در پوشش خيرخواهی وارد معرکه شده به فتنه‌های بزرگی دامن می‌زنند که مردم بايد مراقب اين فتنه‌ها باشند.

سرپرست حجاج ايرانی افزود: برخی مسائل قومی و طايفه‌ای را مطرح کرده و اين حادثه را به جنگ عرب و عجم تبديل کردند، برخی ديگر با سوء استفاده از اين موقعيت به اهانت به مقدسات ديگر مذاهب اسلامی روی آوردند، برخی با استفاده از جوک‌های زشت و رکيک به مقدسات اسلامی اهانت کردند که زشتی اينگونه کارها بر همگان آشکار و روشن است.

قاضی عسکر ادامه داد: ملت شريف ايران اسلامی ثابت کرده‌اند که اهانت به عزت و شرف و اسلاميت خود را هرگز برنمی‌تابند و هيچگاه اجازه نخواهند داد عظمت آنها زير سئوال برود.

نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به برخی شعارهای انحرافی مبنی بر استعفای رئيس سازمان حج و زيارت افزود: جناب مهندس سعيد اوحدی از آزادگان و فردی خدوم و فعال در عرصه حج و زيارت است و مجموعه خدمتگزاران مردم در اين حوزه، خدمت به حجاج و زائران را برای خود افتخار می‌دانند و سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبری در طول سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند حج و عمره را با قيمت تقريبا تمام شده مديريت کنند. آن وقت چگونه است که برخی افراد اين سازمان را به سودجويی مالی متهم می‌کنند؟

وی ابراز کرد: در طول ساليان گذشته ده‌ها هزار زائر ايرانی به حج و عمره مشرف شده‌اند و نظم آنها، عبادات آنها و توجه آنان به نماز و قرآن و معنويت حقيقتاً ستودنی است، ديگر از پرسه زنی‌های گسترده در بازارها و خريدهای آنچنانی خبری نيست و بسياری از حاجيان پس از مراجعت متحول و در دين ثابت‌قدم شده‌اند؛ آيا اينها برای کشور ما افتخار نيست؟ چرا بايد اجازه دهيم اين افتخارات و ارزش‌ها زير سئوال برود؟

حجت‌الاسلام والمسلمين قاضی عسکر همچنين افزود: در سال حدود هفت ميليون نفر از مردم کشورمان به خارج کشور مسافرت می‌کنند، آيا حساسيت يک عده فقط روی سفرهای زيارتی اين شک را تقويت نمی‌کند که عده‌ای مغرض و سودجو در پوشش خيرخواهی دنبال نقشه‌های شوم خود هستند؟

وی در پايان گفت: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زيارت به شدت و با قاطعيت در حال پيگيری اين موضوع مهم هستند و انشاء الله پس از حصول نتيجه آن را به اطلاع همگان خواهند رساند.

نماينده ولی فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايرانی خاطرنشان کرد: بايد منتظر اقدام سريع مسئولان عربستانی بمانيم که اگر اقدام مناسبی صورت دادند، عمره از سر گرفته شود اما اگر اقدامی صورت ندهند، طبيعتا عمره به صورت تعليق شده باقی خواهد ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016