چهارشنبه 26 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: عربستان به اشتباهاتش ادامه دهد، گرفتارتر می‌شود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حمله نظامی عربستان به يمن اظهار کرد: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های يک انسان در حال غرق شدن در يک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کميته‌های انقلاب اسلامی و نيروهای انتظامی، شکست‌های متوالی ارتش تا بن دندان مسلح صهيونيست‌ها از حزب‌الله لبنان را درس تجربی حاکمان عربستان سعودی درخصوص حمله‌ی به يمن دانست و گفت: اگر عربستان بخواهد به اشتباهاتش ادامه دهد، مثل دست و پا زدن‌های يک انسان در حال غرق شدن در يک باتلاق است که هر چه تلاش می‌کند، گرفتارتر می‌شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأسف بار خواندن اوضاع کشورهای اسلامی در عراق، پاکستان، افغانستان، سوريه، يمن، عربستان، بحرين، مصر و ليبی، خاطرنشان کرد: در حالی که منطقه درگير اختلافات داخلی و کشت وکشتارهای انتحاری است، اخيراً وجود گروه‌های تروريستی و حمله کشورها به همديگر نيز به مجموعه نگرانی‌های دلسوزان دنيای اسلام اضافه شده است.

هاشمی رفسنجانی يمنی‌ها را مردمی صبور، زحمت‌کش، باهوش و متصلّب به اعتقادات مذهبی و دارای حسّ وطن دوستی بسيار بالايی دانست و افزود: هر متجاوز به سرزمين يمن وقتی عواقب اشغالگری خود را ببيند، پشيمان می‌شود.

وی با تأکيد بر اين نکته که عربستان با بمباران‌های هوايی نمی‌تواند به اهدافش برسد، گفت: بهترين راه برای حل مناقشات، مذاکرات سياسی است و هر روزی که اين مذاکرات به عقب بيفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش ديگری از سخنان خود در پاسخ به نگرانی يکی از سرداران در خصوص موج جديد هجمه رسانه‌ای عليه وی، اظهار کرد: نگران اين هجمه نيستم و همه‌ی اين حرف‌ها را سابق نيز گفته بودم، اما جريان‌های افراطی در اين شرايط احساس نگرانی بيشتری می‌کنند.

وی به اقدام توهين‌آميز گروهی که چند سال قبل در حرم امام(ره) مانع سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيد حسن خمينی شده بودند، اشاره و خاطر نشان کرد: همين گروه، پياده نظام دلواپسان امروزند.

هاشمی رفسنجانی در بخش ديگری از سخنانش با تقدير از زحماتی که سرداران و فرماندهان و نيروهای کميته انقلاب اسلامی در سال‌های اول برای تعميق امنيت در کشور، کشيده‌اند، گفت: در اوج توطئه‌های تجزيه‌طلبانه و شورش‌های کور، حضور خالصانه جوانان در کميته‌های انقلاب اسلامی و بعدها در سپاه پاسداران نگذاشت دشمنان به اهداف خود برسند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان خاطراتی از روزهای اول پيروزی انقلاب، ادامه داد: جوانان انقلابی با علاقه و اشتياق مسائل را پيگيری و امنيت را در سراسر کشور برقرار و پايدار کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016