پنجشنبه 27 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هزاران معلم در سراسر ايران تجمع سکوت برگزار کردند

هزاران معلم در سراسر ايران صبح امروز (پنج‌شنبه ۲۷ فروردين) در سکوت مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند. در تعدادی از استان‌ها معلمان علاوه بر ادارات آموزش و پرورش، همزمان در مقابل ساختمان های فرمانداری و استانداری نيز تجمع کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، معلمان معترض امروز در شهرهای تهران، کرج، اراک، ساوه، خمين، دهدشت، شهرکرد، سنندج، قروه، مريوان، خرم آباد، بروجرد، اليگودرز، نورآباد، دلفان، کرمانشاه، يزد، بجنورد، سبزوار، جاجرم، زنجان، ابهر، قزوين، مشهد، بندرعباس، بندر امام، بوشهر، قزوين، همدان، شاهرود، ايلام، رشت، شهرضا، زاهدان، زرين دشت، داراب، ايوان و... تجمع کردند.

تجمعات صنفی معلمان در بيشتر شهر‌ها مقابل ادارات آموزش و پرورش برگزار شده است.

در پايتخت علاوه بر تجمع بيش از هزار نفری معلمان مقابل اداره آموزش و پرورش، گروهی ۳۰۰ نفره از معلمان مقابل مجلس تجمع کردند.

معترضان خواستار افزايش دستمزد‌ها، بهبود وضعيت معيشتی و رفع تبعيض حقوقی بين خود و ساير کارمندان دولت هستند.

در اين تجمعات پلاکاردهايی در حمايت از معلمان زندانی و در اعتراض به طرح رتبه بندی به چشم می‌خورد. شماری از فعالان صنفی معلمان معتقدند طرح رتبه بندی تبعيض‌ها در جامعه معلمی را عميق‌تر می‌کند.

گزارش شده که ماموران نيروی انتظامی در رشت با معلمانی که مقابل اداره آموزش و پرورش استان گيلان تجمع کرده بودند با خشونت برخورد کرده است اما تا لحظه تنظيم اين خبر اخبار از برگزاری تجمع معلمان در ساير شهرها در ارامش حکايت دارند.

گفتنی است معلمان معترض علاوه بر تجمع سراسری امروز، يکبار ديگر در تاريخ ۱۰ اسفند به دعوت کانون صنفی معلمان ايران در بيشتر شهرهای ايران به صورت همزمان تجمع کرده بودند. گفته ميشود اين تشکل صنفی در شکل گيری تجمعات امروز معلمان نقشی نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016