دوشنبه 31 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عليرضا هاشمی، دبيرکل سازمان معلمان ايران بازداشت شد

ايلنا: «عليرضا هاشمی»، دبيرکل سازمان معلمان ايران صبح امروز (يکشنبه ۳۰ فرودين) بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، دبيرکل سازمان معلمان ايران متعاقب حکمی که در سال ۸۹ عليه او صادر شده بود، بازداشت شد. اجرای اين حکم تاکنون به تاخير افتاده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای هاشمی در سال ۸۹ پس از آنچه که قائم مقام سازمان متبوعش در گفتگو با ايلنا «پيگيری مطلبات صنفی» و «ديدار با خانواده‌های معلمان زندانی» می‌خواند به ۵ سال زندان محکوم شده بود.

«طاهره نقيئی»، قائم مقام سازمان معلمان ايران امروز در اين باره گفت «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنيت ملی» و «تبليغ عليه نظام» از جمله اتهامات آقای هاشمی در دادگاه ياد شده بوده است.

نقی‌ئی در عين حال به ايلنا گفته «ماموران حوالی ساعت ۷ صبح امروز به منزل دبيرکل سازمان معلمان ايران وارد شدند اما آقای هاشمی در آن زمان در مدرسه بوده است. همسر آقای هاشمی در پی ورود ماموران به منزل با او تماس می‌گيرد و آقای هاشمی خود را به سرعت به منزل می‌رساند و در نهايت بازداشت می‌شود.»

گزارش شده که آقای هاشمی به زندان اوين منتقل شده است.

گفتنی است آقای هاشمی يکبار ديگر در تاريخ ۲۳ اسفند ۸۵ در پی تجمع معلمان مقابل مجلس همراه با گروهی از فعالان صنفی بازداشت شده بود. او در‌‌ همان زمان به ۳ سال حبس محکوم شده بود اما حکم صادره عليه او پس از اعتراض و درخواست تجديد نظر لغو شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016