چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
16 بهمن» احتمال کانديداتوری سعيد جليلی از بيرجند
22 دی» کليد انتخابات مجلس زده شد
پرخواننده ترین ها

کليات طرح استانی شدن انتخابات مجلس تصويب شد

خبرگزاری تسنيم: نمايندگان مجلس کليات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تصويب رساندند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنيم، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز مجلس کليات طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، در نهايت کليات اين طرح را با ۱۴۹ رأی موافق، ۶۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماينده حاضر در صحن علنی مجلس به تصويب رساند.

پس از تصويب کليات اين طرح، علی لاريجانی رئيس نهاد قانونگذاری کشورمان طی سخنانی اظهار داشت: معاونت قوانين مجلس يک‌سری اشکالات را برای اين طرح ارائه داده است که اين اشکالات وارد است و ابهاماتی هم در آن وجود دارد که اگر در حال حاضر در صحن مطرح شود، ابهامات بيشتری به وجود می‌آيد.

وی ادامه داد: اگر نمايندگان مجلس موافق باشند، اين طرح را به کميسيون شوراها ارجاع می‌دهيم تا آن را اصلاح کنند و مشکلات آن برطرف شود و ظرف ۲ هفته نيز به مجلس بازگرداند تا در مجلس هم سريعاً بررسی شود.

وکلای ملت در ادامه با ۱۴۴ رأی موافق، ۷۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماينده حاضر در صحن علنی مجلس با ارجاع جزئيات اين طرح به کميسيون شوراهای مجلس برای بررسی بيشتر موافقت کردند.

رئيس مجلس نيز پس از تصويب اين پيشنهاد گفت: کميسيون شوراها در اين مدت اظهارات نمايندگان را استماع کند و نظرات دولت و برخی نکاتی را که در مجمع تشخيص مصلحت نظام مطرح شده است، بگيرد تا ايرادات اين طرح برطرف شود.

به گزارش تسنيم، يک‌فوريت طرح استانی شدن انتخابات پيش از تعطيلات عيد نوروز در مجلس به تصويب رسيد و روز گذشته نيز تقاضای تغيير دستور کار صحن علنی و بررسی با اولويت طرح مذکور مورد موافقت نمايندگان قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016