پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

با دفاع از حق کار برای دگرانديشان به استقبال روز جهانی کارگر برويم! اطلاعیه سه تشکل ایرانی در شهر کلن آلمان

کارگران کشور ما بعد از گذشت سی و شش سال از عمر حاکميت جمهوری اسلامی همچنان برای حق داشتن کار، برخورداری از دستمزد عادلانه و تشکل‌های صنفی که از حقوق برجسته و شناخته شده مندرج در اعلاميه جهانی حقوق بشر هستند، مبارزه ميکنند. حق برخورداری از سنديکاهای آزاد برای دفاع از منافع صنفی، يکی از ارکان جوامع مدنی است که بدون وجود آن‌ نمی‌توان از چنين جامعه‌ای سخن گفت.

تلاش‌های کارگران در ايران برای دست‌يابی به اين حقوق اوليه همواره با سرکوب و ضرب‌وشتم و زندان همراه بوده است.

وضعيت فعالان کارگری و ديگر شهروندان دگرانديش در اين نظام مبتنی بر تبعيض به مراتب وخيم‌تر از ديگر کنشگران می‌باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آن‌ها در طول اين سی و شش سال بخاطر داشتن انديشه‌ای مغاير با حاکمان جمهوری اسلامی مورد ستم مضاعف قرار گرفتند.

کارگران، معلمان و بويژه فعالان سياسی و مدنی (بدليل داشتن عقيده‌ای ديگر، بخاطر دگرانديش بودن در جمهوری اسلامی) در تمام سال‌های بعد از انقلاب تحت تعقيب بوده‌اند، مورد اذيت و آزار قرار گرفته‌اند، شکنجه شده‌اند، بسيارانی را کشتند و يا مجبور به ترک کشور کردند و از حقوق اجتماعی محروم نمودند. نظام اسلامی با سلب امنيت اجتماعی از دگرانديشان، آن‌ها را از داشتن يک زندگی درخور کرامت انسانی محروم کرده است.

کارزار دفاع از حق کار، حق دگرانديشان که با همت خانم نسرين ستوده، حدود هفت ماه در ايران براه افتاده است، با توجه به واقعيت دردناک زندگی دگرانديشان در حکومت اسلامی معنای عميق و گسترده‌ای پيدا می‌کند. اين وکيل مبارز که خود از اشتغال به حرفه‌اش محروم شده است، از حقی حرف می‌زند که درد مشترک ميليون‌ها انسان در اين نظام اسلامی است.

ما، امسال، در روز جهانی کارگر ضمن حمايت از مطالبات بحق کارگران ميهنمان وظيفه خود می‌دانيم از تلاش‌های شهروندی نسرين ستوده برای طرح مسئله دگرانديشان در افکار عمومی پشتيبانی کرده و تلاش نمائيم تا توجه مجامع بين‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری را به اهميت اين کارزار و پشتيبانی از آن جلب کنيم.

به اين جهت امسال در روز اول ماه مه، روز جهانی کار، در اجتماع بزرگی که هرساله توسط سنديکاهای کارگری شهر کلن به همين مناسبت برپا می‌شود شرکت می‌کنيم و کوشش خواهيم کرد تلاش‌های شهروندی نسرين ستوده و همراهانش را در دفاع از حق کار دگرانديشان بازتاب و مورد حمايت قرار دهيم.

به نوبه خود از همه هم ميهنان آزادانديش و مدافع حقوق شهروندی نيز ياری می‌خواهيم؛ در گردهمائی‌های اول ماه مه در سراسر دنيا شرکت نمايند و با ابتکارهای گوناگون، به عنوان نمايندگان و سخنگويان اين حرکت گسترده شهروندی، افکار عمومی جهانيان را برای حمايت و به ثمر رساندن اين تلاش دليرانه و بزرگ بسيج نمايند.

خانه همبستگی مهر/ کلن
جمعيت دفاع از مبارزات دمکراتيک مردم ايران/ کلن
با پشتيبانی جمعيت دفاع از زندانيان سياسی/ کلن

۲۲ ماه آوريل ۲۰۱۵


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016