پنجشنبه 3 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزارت اطلاعات: فرمانده سياسی نظامی گروه انصار الفرقان را کشتیم

معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات گفت: در عمليات روز گذشته سربازان گمنام امام (عج) هشام عزيزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سياسی نظامی گروهک تروريستی انصار الفرقان و دو نفر از همراهانش به هلاکت رسيدند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات ظهر امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در ادامه اقدامات موفقيت آميز سربازان گمنام امام زمان (عج) در سال گذشته و اوايل سال جاری عليه گروهک های تروريستی، روز گذشته يک عمليات موفقيت آميز در جنوب شرق کشور در منطقه سيستان و بلوچستان انجام شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين عمليات هشام عزيزی معروف به ابوحفص البلوشی فرمانده سياسی نظامی گروه تروريستی انصار الفرقان به همراه دو نفر از همراهانش به هلاکت رسيدند.

معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات تصريح کرد: گروه انصار الفرقان با حمايت مالی و تسليحاتی و هدايت ترويست های غربی ـ عربی منطقه اواسط سال گذشته برای ايجاد ناامنی، ترور و انفجار در جنوب شرق تشکيل شد.

وی افزود: با تسلط اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و رصد اطلاعاتی فعاليت اين گروه در خارج و داخل کشور، موفق شدند اواخر اسفند سال ۹۳ يکی از عناصر اين گروهک را به هلاکت برسانند.

اين مقام وزارت اطلاعات تصريح کرد: تعدادی از عناصر اين گروهک به خارج از کشور و استان های جنوبی متواری شدند که با پيگيری های اطلاعاتی، تعدادی از اينها دستگير و ادامه فعاليت های اطلاعاتی شروع شد که اين امر منجر به هلاکت رسيدن هشام عزيزی شد.

وی اضافه کرد: از اين گروهک تروريستی تعدادی اسلحه، نارنجک، مواد منفجره و بمب کشف شد.

معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات در بخش ديگری از سخنان خود گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ايران و وزارت اطلاعات در منطقه استقرار امنيت پايدار است و هيچ جريان ضد امنيتی را برنمی تابد؛ ضمن اين که هشدار می دهد که امنيت منطقه با همکاری تمامی کشورهای منطقه قابل تامين است لذا آمادگی خود را برای همکاری با کشورهای منطقه اعلام می کند.

وی افزود: با توجه به دخالت مستقيم سرويس های اطلاعاتی برخی کشورها در هدايت مالی و تسليحاتی اين گروهک تروريستی، جمهوری اسلامی حق خود را برای پيگيری در مجامع بين المللی محفوظ می داند.

وی گفت: تامين امنيت پايدار در کشور جمهوری اسلامی ايران محصول همکاری همه دستگاه های نظامی، انتظامی، مرزبانی، امنيتی و همراهی علما و بزرگان منطقه و همکاری مردم بزرگ ايران بالاخص مردم سيستان و بلوچستان می باشد که در ضربه زدن به گروهک های تروريستی قابل تقدير است.

وی ادامه داد: ترور، حمله به پايگاه ها و ترور طرفداران نظام جمهوری اسلامی و مراکز اقتصادی بيشترين هدف گروهک تروريستی انصار الفرقان بوده است.

معاون امنيت داخلی وزارت اطلاعات در ادامه و در پاسخ به سوال يکی از خبرنگاران مبنی بر اين که «در اخبار آمده است که فردی از گروه تروريستی جيش العدل در عملياتی کشته شده است، آيا تاييد می کنيد يا خير؟» اين خبر را تاييد کرد و گفت: سعيد ترکمان زهی معروف به ملا معاذ سخنگوی گروه تروريستی جيش العدل در تاريخ ۱۸ فروردين سال جاری در ساعت ۹ تا ۱۰ شب در حوالی منزلش در کراچی پاکستان به هلاکت رسيده است.

وی در اين خصوص افزود: سعيد ترکمن زهی صبح همان روز (۱۸ فروردين ۹۴) به عنوان سخنگوی جيش العدل خبر به شهادت رسيدن ۸ نفر از مرزبانان جمهوری اسلامی ايران را توسط اين گروه که در تاريخ ۱۷ فروردين ۹۴ انجام شده بود را اعلام کرد و مسووليت آن را برعهده گرفت و شب همان روز در کراچی پاکستان به هلاکت رسيده است.

وی خاطرنشان کرد: سعيد ترکمان زهی در چندين عمليات عليه مرزبانان جمهوری اسلامی در منطقه شرکت داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016