یکشنبه 6 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئیس‌جمهور آمریکا خواهان آزادی جیسون رضائیان شد

بی بی سی ـ باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، خواهان آزادی جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی-آمریکایی روزنامه واشنگتن‌‌پست شده است که از حدود ۹ ماه پیش در ایران زندانی است.

آقای اوباما شنبه شب (۲۵ آوریل/۵ اردیبهشت) در مهمانی سالانه خبرنگاران در کاخ سفید گفت که آقای رضائیان "تنها به دلیل نوشتن درباره بیم‌ها و امیدهای مردم ایران و روایت داستان آنها" زندانی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هفته گذشته روزنامه واشنگتن‌‌پست به نقل از وکیل جیسون رضائیان، خبرنگار این روزنامه در ایران، اعلام کرد که او به جاسوسی، همکاری با دولت‌های متخاصم و تبلیغ علیه نظام متهم شده است.

قوه قضائیه ایران هنوز رسما اتهامات جیسون رضائیان را تایید نکرده است.

دی ماه سال گذشته مقام‌های قضایی ایران اعلام کردند که کیفرخواست آقای رضائیان صادر و به دادگاه انقلاب اسلامی تهران فرستاده شده است.

آقای اوباما گفت شخصا به علی رضائیان، برادر جیسون - که به مراسم کاخ سفید دعوت شده بود - گفته است که دولت آمریکا "تا زمانی که او را صحیح و سالم به خانواده‌اش برنگرداند، آرام نخواهد نشست".

علی رضائیان پیشتر به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که هیچ مدرکی برای اثبات اتهامات وارد شده به برادرش وجود ندارد.

واشنگتن‌پست، اتهامات مطرح شده علیه آقای رضائیان را مضحک توصیف کرده و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گفته این اتهامات پوچ و بی‌معنی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016