دوشنبه 7 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
5 اردیبهشت» سعید مرتضوی: درخواست برگزاری علنی دادگاه رد شد
5 اردیبهشت» سعید مرتضوی: مفصل از خودم دفاع می‌کنم
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی: مفاد جلسه دادگاه را به دليل محرمانه بودن بيان نمی کنم

تهران - ايرنا – سعيد مرتضوی با بيان اينکه مفاد جلسه و مذاکرات دادگاه غير علنی و محرمانه است گفت: مفاد جلسه دادگاه را بيان نمی کنم.

به گزارش خبرنگار قضايی ايرنا – مديرعامل سابق سازمان تامين اجتماعی روز دوشنبه پس از برگزاری دومين جلسه رسيدگی به اتهاماتش در جمع خبرنگاران افزود: آنچه می توانم توضيح دهم اين است که وکيل شاکی، وکيل تامين اجتماعی و هيات تحقيق و تفحص مجلس اعتقاد داشتند که ما از اجرای رای و مصوبه رييس مجلس شورای اسلامی استنکاف کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: رييس مجلس در مصوبه خودشان اعلام کرده بودند که نام سازمان تامين اجتماعی غيرقانونی است و اين يعنی مصوبه دولت که نام اين مجموعه را به عنوان سازمان تصويب کرده غيرقانونی است و بايد نام آن صندوق رفاه باشد.

دادستان سابق تهران اظهار داشت: نکته بعدی اين بود که وکيل سازمان تامين اجتماعی و هيات تحقيق و تفحص مجلس در خصوص احراز مديرعاملی ادعا داشتند که شرايط بايد همان شرايط مديرعامل باشد يعنی همان مدارک و نوع تحصيلات که برای مديرعامل شرط است، باشد.

وی اضافه کرد: من در پاسخ به آنها دو موضوع ارائه کردم که قرار شد دادگاه استعلام کند و در جلسه بعدی يعنی چهارشنبه هفته آينده پاسخ استعلامات واصل شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: يکی از دو موضوع ارائه شده از سوی من اين بود که اين کش و قوس و مناقشاتی که چندين ماه وقت گير نيز بوده نهايتا به نظر رييس مجلس انجاميد که سازمان تامين اجتماعی به نام صندوق باشد که ما نيز تمکين کرديم و ابلاغ من از آن زمان به بعد به عنوان سرپرست صندوق صادر شد.

به گفته مرتضوی کسی که الان از اين نظر تمکين نمی کند وزير فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدير عامل جديد سازمان تامين اجتماعی است.

وی با بيان اينکه بخشنامه ای ارائه کردم که در آن طی دستور اداری به سراسر کشور ابلاغ شده بود گفت: آنها گفتند چون معاونت حقوقی رياست جمهوری طی نظريه مورخ ۱۷/۱۰/۹۳ نام سازمان را برای تشکيلات تامين اجتماعی قانونی دانست و از اين به بعد از نام صندوق برای اين تشکيلات استفاده نمی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016