سه شنبه 15 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کارزار اعتراضی روزنامه‌نگار امریکایی: ۱۰۰۰ بستنی با طعم سرکوب و اعدام در ایران! (تصویر + ویدئو)

iran-4-money-shot.jpg
تقاطع - دیوید کیز، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار امریکایی، روز چهارشنبه گذشته (۲۹ اپریل-۹ اردیبهشت) کارزاری اعتراضی را در بیرون از محل سخنرانی جواد ظریف در دانشگاه نیویورک به راه انداخت.

او با قرار دادن یک ماشین بستنی که روی آن به کنایه‌ نوشته شده بود «زندانیان سیاسی را اعدام کنید» بین مردم ۱۰۰۰ بستنی مجانی به نشانه‌ی بیش از ۱۰۰۰ اعدام در ایران در یک سال و نیم گذشته توزیع کرد.

ماشین بستنی که "مجید توکلی پلازا" نام داشت، بستنی‌هایی با طعم "سرکوب" به مردم عرضه می‌کرد و آن‌ها نیز در مقابل خواهان آزادی زندانیان سیاسی از سوی مقامات ایران می‌شدند.

iran252-2.jpg

"کیز" که مدیراجرایی سازمان "پیشبرد حقوق بشر" است، هم‌چنین درحالی که بادکنک‌هایی به رنگ پرچم ایران در دست داشت، در مسیر عبور تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی شامل معاونان جواد ظریف قرار گرفت و از آن‌ها دعوت کرد، در مهمانی بستنی‌ او به مناسبت "پیشرفت‌های حقوق بشری ایران" شرکت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی "کیز"، هیات ایرانی که کاملا دستپاچه به نظر می‌رسیدند، دو بار دور محل سخنرانی زدند تا خودروهای‌شان آماده بشود و خود جواد ظریف هم از داخل پارکینگ به صورت جداگانه خارج شد.

او در هنگام خروج ظریف، با یک بلندگوی دستی خطاب به وی می‌گوید: «آقای ظریف! به خاطر ۱۰۰۰ اعدام تبریک می‌گویم.»

و سپس به زبان فارسی ادامه می‌دهد: «ظلم و استبداد نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند.»

iran252-1.jpg

این فعال حقوق بشر پیش از این در مهرماه ۱۳۹۲ و در زمان نخستین سفر ظریف به نیویورک در مقام وزیرخارجه جمهوری اسلامی، گزارشی از دیدار کوتاه خود با جواد ظریف را منتشر کرده بود که در آن زمان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ایران پیدا کرد.

دیوید کیز در آن گزارش که در وب‌سایت امریکایی «دیلی‌بیست» منتشر شد، نوشته بود که ظریف در پاسخ به سوالش درباره «زمان آزادی» مجید توکلی، فعال دانشجویی سر‌شناس ایرانی که از آذرماه ۸۸ در زندان به سر می‌برد، گفته که مجید توکلی را نمی‌شناسد.

وی هم‌چنین به این سوال که «در حالی که دولت ایران فیسبوک را فیلتر کرده، آیا این مسخره نیست که او از ارسال پست در صفحه فیسبوک خویش لذت می‌برد؟» گفته بود: «هاها… زندگی همین است.»

کیز همان زمان به رسانه‌های غربی توصیه کرده بود که نام زندانیان سیاسی در ایران را برجسته کنند چرا که به گفته‌ی او «این تنها راهی است تا حاکمان جمهوری اسلامی در خصوص افرادی که خودشان آن‌ها را زندانی می‌کنند، چیزی بشنوند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016