پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

در آستانه تجمع معلمان؛ اوج‌گیری فشارها و احضار فعالين صنفی

خبرگزاری هرانا-در آستانه برگزاری تجمع معلمان در هفدهم ارديبهشت، فشارها بر فعالين صنفی معلمان به شکل کم سابقه ای افزايش يافته و خانواده معلم زندانی رسول بداقی نيز از احضار در امان نمانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اسماعيل عبدی، محمود بهشتی لنگرودی، خانواده معلم زندانی رسول بداقی ، مسعود زينال زاده، سيد مجتبی قريشيان و مهدی بهلولی، جمعی از فعالين صنفی هستند که پيش از برگزاری تجمع معلمان، به نوعی مورد تهديد قرار گرفته يا احضار شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ارتباط روز سيزدهم ارديبهشت، اسماعيل عبدی دبير کل کانون صنفی معلمان به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار شد و به وی درباره شرکت در تجمع هشدار دادند، پس از آن در تماسی با وکيل آقای عبدی، از وی خواسته اند موکلش را برای تحمل ده سال حبس معرفی کند. طی احضار آقای عبدی، عدم اجرای حبس وی به استعفای وی از دبير کلی کانون معلمان مشروط شده است و بنا بر اخبار واصله ايشان در پی افزايش فشارها، استعفای خود را اعلام کرده است.

روز چهاردهم ارديبهشت، آقای محمود بهشتی لنگرودی از اعضا و سخنگوی سابق کانون صنفی معلمان، به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار و عدم اجرای حکم نه سال حبس وی را نيز مشروط به اعلام استعفا کردند.
پس از آن در پانزدهم ارديبهشت مأموران به منزل معلم زندانی رسول بداقی مراجعه کردند و پس از تفتيش منزل وسايلی از قبيل کامپيوتر، لپتاپ، دوربين و چند حلقه سی دی را ضبط کردند.

در ادامه همسر رسول بداقی فروزان عليزاده و دخترش شبنم بداقی نيز برای روز شانزدهم ارديبهشت به شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوين احضار شدند، وکيل کانون معلمان اين احضار را غيرقانونی دانسته، به دليل آنکه احضار می بايست حداقل ٧٢ ساعت پيش از موعد اطلاع رسانی می شد و لذا خانواده رسول بداقی در دادسرا حاضر نشدند.

مسعود زينال زاده و سيدمجتبی قريشيان از اعضای کانون صنفی معلمان نيز روز شانزدهم ارديبهشت احضار و از حضور در تجمع هفدهم ارديبهشت منع شدند.

همچنين آقای مهدی بهلولی نيز از فعالين صنفی است که طی اين مدت به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات احضار شده است.

گفتنی است قرار است روز هفدهم ارديبهشت، معلمان در اعتراض به شرايط صنفی و پيگيری مطالبات خويش، در ميدان بهارستان و روبروی مجلس تجمعی اعتراضی برگزار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016