یکشنبه 20 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مخالفت علی لاريجانی‌ با طرح سه فوريتی توقف مذاکرات


علی لاریجانی

فرارو- رييس مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز فراکسيون اصولگرايان رهروان ولايت، بر حمايت جدی از تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای و پرهيز از واکنش‌های سريع و بدون فکر در اين زمينه تاکيد کرد.

به گزارش فرارو، سيدباقر حسينی در گفت‌وگو با ايسنا، که در جلسه صبح امروز اصولگرايان رهروان ولايت حضور داشت افزود: رييس مجلس به شدت با واکنش‌های تند از جمله ارائه طرح‌های غيرکارشناسی ۳ فوريتی که هم‌اکنون به امضای چند نماينده رسيده به شدت مخالفت کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: رييس مجلس تاکيد داشت «ما با تيم مذاکره کننده هسته‌ای هيچ زاويه‌ای نداريم بنابراين بايد به دور از واکنش‌های عجولانه اجازه دهيم تيم مذاکره‌کننده پای ميز مذاکرات اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را به کرسی بنشاند؛ مقام معظم رهبری حمايت خود را از تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام داشته‌اند بنابراين ما نيز در مجلس بايد تابع معظم له باشيم».

اين عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس تاکيد کرد: لاريجانی همچنين در اين جلسه متذکر شد که در حال حاضر در آمريکا سياستمداران اين کشور در دو حزب دموکرات و جمهوريخواه با يکديگر مشکل دارند اما ما در جمهوری اسلامی ايران با تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای هيچ مشکلی نداريم بلکه از آنان حمايت می‌کنيم بنابراين بهتر است به دور از جوزدگی و تصميمات ناپخته واکنش مجلس به مصوبه سنا، صدور يک بيانيه باشد.

روز گذشته برخی نمايندگان مجلس ضمن تاکيد بر حفظ عزت، حکمت و مصلحت در سياست خارجی از طرحی سه فوريتی خبر دادند که در صورت تصويب نهايی مذاکرات تا پايان تهديدها متوقف خواهد شد.

جواد کريمی قدوسی نماينده مشهد با بيان اينکه اظهارات اخير رهبرمعظم انقلاب مبنی بر اينکه «مذاکره زير شبح تهديد را قبول ندارند » يک حکم حکومتی است گفت: همان گونه که فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تحريم ساخت سلاح هسته‌ای مورد استناد قرار می‌گيرد حکم ايشان درباره قبول نداشتن مذاکره زير شبح تهديد نيز بايد عملی شده و مذاکرات از همين هفته تا پايان رسمی تهديد‌ها تعليق شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016