یکشنبه 20 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضيحات وکيل‌مدافع خانواده روح‌الامينی درباره دادگاه آتی سعید مرتضوی


سعید مرتضوی (چپ)

وکيل‌مدافع اوليای‌دم روح‌الامينی گفت که در چهارمين جلسه دادگاه مرتضوی که قرار است فردا - ۲۱ ارديبهشت ماه - برگزار شود، احتمالا موضوع شکايت خانواده روح‌الامينی مطرح خواهد شد.

ميرمجيد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، گفت: سال گذشته جلسات رسيدگی به بخشی از پرونده کهريزک برگزار شد. در حال حاضر نيز شکايت خانواده روح الامينی در شعبه ۷۹ دادگاه کيفری در حال رسيدگی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: تاکنون ‌۳ جلسه برای رسيدگی به پرونده سعيد مرتضوی تشکيل شده که در اين جلسات بيشتر مباحث مربوط به شکايت تامين اجتماعی بوده و آقای مرتضوی در رابطه با همين موضوع دفاعيات خود را ارائه کرد. احتمالا در جلسه فردا به موضوع شکايت ما رسيدگی می‌شود و در همين راستا ما دفاعيات خود را بيان می‌کنيم.

وکيل‌مدافع خانواده روح‌الامينی تصريح کرد:‌ آقای مرتضوی تاکنون ايراداتی را نسبت به پرونده مطرح کرده‌اند که اين ايرادات از سوی دادگاه قابل پذيرش نبوده است.

به گزارش ايسنا، دادستان عمومی و انقلاب تهران ۲۴ دی ماه بيان کرد که بخشی از پرونده گزارش تحقيق و تفحص مجلس در خصوص سازمان تامين اجتماعی با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شده است.

همچنين افتخاری پيش از اين به ايسنا گفته بود که آن بخش از پرونده قضات کهريزک که مربوط به محکوميت جزای نقدی مرتضوی می‌شد و ديوان عالی از آن ايراد گرفته بود نيز به شعبه هم‌عرض - شعبه ۷۹ دادگاه کيفری استان تهران - ارسال شده است؛ بنابراين اين دو پرونده به رياست قاضی کشکولی رسيدگی خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، سعيد مرتضوی در پرونده کهريزک علاوه بر اتهام «مشارکت در بازداشت غيرقانونی»، اتهام ديگری مبنی بر «معاونت در تنظيم گزارش خلاف واقع از طريق امر يا ترغيب ماموران مربوطه به تنظيم گزارش خطاب به خود» داشت که شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران در همين رابطه سعيد مرتضوی را به پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

شعبه ۳۸ ديوان عالی کشور به اين قسمت از پرونده ايراد گرفت و به همين دليل پرونده را برای رسيدگی ماهوی در شعبه هم‌عرض، به دادگاه کيفری استان تهران ارسال کرده است.

همچنين دادستان عمومی و انقلاب تهران ۲۴ دی ماه بيان کرد که بخشی از پرونده گزارش تحقيق و تفحص مجلس در خصوص سازمان تامين اجتماعی با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016