چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 اسفند» روايتی از چک بازی‌های مرتضوی و زنجانی
30 دی» دادگاه بابک زنجانی؛ يک ماه ديگر
پرخواننده ترین ها

پشت‌پرده خريد هواپيمايی ترک توسط زنجانی

دبير کل شورای مشترک بازرگانی ايران و ترکيه از خريد شرکت هواپيمايی «اونور اير» ترکيه توسط بابک زنجانی و فروش مجدد آن به صاحب اوليه‌اش به حدود نصف قيمت خبر داد.

سيد جلال ابراهيمی در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، با اشاره به خبری که از سوی روزنامه «وطن» چاپ ترکيه در اين باره منتشر شده است، گفت: ترک‌ها اين شرکت هواپيمايی (onur Air) را در سال ۲۰۱۳ به قيمت ۲۵۰ ميليون دلار به «قدرت تنجل» تاجر ترک و «مهدی شمس» تاجری که در دوبی زندگی می‌کند و تبعه انگلستان است، فروختند اما بعد از آن اخباری منتشر شد مبنی بر اينکه خريدار واقعی اين شرکت، «بابک زنجانی» صاحب شرکت هواپيمايی قشم بوده است که البته با تکذيب زنجانی و شمس روبه‌رو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته بعد از آن اعلام شد که شرکت هواپيمايی اونور اير که ۱۶۰۰ پرسنل و ۳۲ فروند هواپيما دارد و به ۱۴ نقطه در داخل و پنج نقطه در خارج از ترکيه پرواز می‌کند، به قيمت ۱۰۵ ميليون دلار از طرف ترک‌ها مجددا خريداری شده است.

ابراهيمی ادامه داد: در ساختار اين شراکت زمانی که بابک زنجانی در ايران زندانی شد، شرکت اونور اير دچار مشکلات مادی شد و به دنبال آن «جان کرت باگانا» صاحب اصلی شرکت هواپيمايی اونور اير بعد از فروش اين شرکت در حوزه گردشگری شروع به کار کرد و تصميم گرفت بار ديگر اين شرکت را خريداری کند. به همين دليل به تهران آمد و با شرکتی که معادل سازمان صندوق بيمه‌گذاری سپرده‌های پس‌انداز ترکيه است، برای خريد مجدد اين شرکت مذاکره کرد.

دبير کل شورای مشترک بازرگانی ايران و ترکيه افزود: گفته شده که اين شرکت به قيمت ۱۰۵ ميليون دلار يعنی نصف قيمت اصلی اين شرکت هواپيمايی به صاحب اوليه فروخته شده است. به غير از جان کرت باگانا که مجددا اين شرکت را خريده است، قدرت تنجل و مهدی شمس هر سه سهامداران جديد شرکت اونور اير هستند.

به گفته وی روزنامه وطن چاپ ترکيه به قلم «ارجان اينان» اين مطلب را در يک مقاله مستقل به چاپ رسانده است. در همين حال روزنامه نيويورک تايمز از بابک زنجانی به عنوان فردی ياد می‌کند که تحريم‌ها را به طلا تبديل می‌کرده است.

ابراهيمی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت هواپيمايی اونور اير در خطوط هوايی ازمير، آنتاليا، بودروم، دالامان و قبرس پروازهای چارتر انجام می‌دهد و به چند کشور ديگر هم پرواز دارد و اکنون سهامداران آن طبق مشخصات سجلی که در اتاق بازرگانی استانبول وجود دارد، قدرت تنجل و مهدی شمس هستند.

به گفته وی به طور کلی روزنامه وطن چاپ ترکيه در اين مقاله عنوان کرده که بابک زنجانی صاحب شرکت هوايی قشم در حقيقت با شرکای خود، صاحب شرکت اونور اير نيز هستند.

به گزارش ايسنا، طبق اعلام وزارت نفت و مديرعامل منطقه آزاد قشم، شرکت هواپيمايی قشم‌ بابت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت واگذار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016