چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"کاهش ساعت کار زنان" در دستور کار مجلس

ایسنا ـ معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوری گفت: لايحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل تا پايان هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سوسن باستانی با اعلام اين خبر اظهارکرد: بر اساس اين لايحه، ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت بدون کسر حقوق و مزايا تقليل می‌يابد. زنان دارای فرزند زير ۷ سال يا کمتر، زنان دارای فرزند معلول، بيمار خاص، صعب العلاج و يا زنان سرپرست خانوار مشمول لايحه تقليل ساعت کاری زنان شاغل قرار می‌گيرد.

مرکز امور زنان و خانواده نهاد رياست جمهوری در دولت دهم، پيشنهاد «تقليل ساعت کاری زنان شاغل در دستگاه‌های دولتی از ۴۴ ساعت به ۳۶ ساعت بدون کسر حقوق و مزايا و در صورت استفاده نکردن از اين امتياز، امکان استفاده از دو روز مرخصی اضافه» را به هيئت دولت ارائه داد اما با توجه به ايرادات وارده، مرکز امور زنان پس از بازبينی مجدد کاهش ساعت کاری را برای زنان دارای فرزند زير هفت سال يا کمتر، زنان دارای فرزند معلول، بيمار خاص، صعب العلاج و يا زنان سرپرست خانوار در نظرگرفت.

اين پيشنهاد در هفت بند به تصويب کميسيون‌های دولت رسيد و ۸ ارديبهشت ماه سال ۹۲ در هيئت وزيران مطرح و در قالب ماده واحده‌ای به تصويب رسيد و به مجلس ارسال شد و پيش بينی می‌شود اين لايحه در جلسه روز چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ماه در مجلس بررسی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016