چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خط قرمز احزاب را مجلس تعيين کرد

تهران - ايرنا - نمايندگان مجلس شورای اسلامی با تصويب ماده ۱۸ طرح نحوه فعاليت احزاب و گروه های سياسی، اعمالی را که مجازات به همراه دارد، مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، نمايندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، اين ماده را با ۱۴۱ رای موافق، ۶ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از ۲۰۲ نماينده حاضر تصويب کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس اين مصوبه، احزاب، جبهه ها و ائتلاف های موضوع اين قانون در انجام فعاليت های خود در چارچوب قوانين و مقررات آزادند و در صورت ارتکاب اعمال زير پس از تشخيص توسط مراجع ذيصلاح حسب مورد علاوه بر مجازات های قانونی طبق ماده ۱۹ اين قانون با آنها برخورد می شود.

الف ـ نقض مبانی دين مبين اسلام و تبليغ و فعاليت عليه موازين اسلامی

ب ـ اقدام عليه امنيت ملی و وحدت ملی از جمله هر نوع ارتباط، مبادله اطلاعات و تبانی با سفارتخانه ها، نمايندگی ها، ارگان های دولتی و احزاب کشورهای خارجی در هر سطح و به هر صورت که مخل به آزادی، استقلال، تماميت ارضی و وحدت ملی، منافع ملی و مصالح جمهوری اسلامی ايران و نظم عمومی باشد و نيز هرگونه اقدام و عمليات خرابکارانه و براندازانه و حمايت از گروه های تروريستی، دريافت هرگونه کمک مالی و تدارکاتی از اشخاص حقيقی و حقوقی خارجی و دولت های بيگانه و سازمان های بين المللی و تلاش برای ايجاد و تشديد اختلاف ميان صفوف ملت با استفاده از زمينه های متنوع فرهنگی و مذهبی و نژادی موجود در کشور ايران و نيز دعوت به انجام اقدامات مذکور با حضور در راهپيمايی های غيرقانونی.

پ ـ اعمال خلاف قانون اساسی و نقض حقوق ملت از جمله ايراد تهمت، افترا، شايعه پراکنی، آموزش و ترويج خشونت

ت ـ تخطی از مرام نامه و اساسنامه حزب

ث ـ انجام هرگونه فعاليت اقتصادی و انتفاعی از جمله از طريق تاسيس شرکت ها و موسسات تجاری يا اقدام به واردات و صادرات و هرگونه فعاليت اقتصادی که ذيل قانون تجارت قرار گيرد.

نمايندگان در تبصره ماده ۱۸ احزاب را مکلف کردند ارتباطات خود با سفارتخانه ها، نمايندگی ارگان های دولتی و احزاب کشورهای خارجی را با اطلاع وزارت کشور و مجوز وزارت امورخارجه در چارچوب منافع ملی و امنيت ملی و مصالح نظام انجام دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016