دوشنبه 4 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
9 اسفند» جهانگيری: افزايش قيمت برق مغايرتی با قانون ندارد
4 اسفند» افزايش ۲۰ درصدی قيمت برق
پرخواننده ترین ها

احتمال اعمال خاموشی در تابستان

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی از احتمال بروز خاموشی در تابستان خبر داد و گفت: در صورتی می‌توانيم وعده دهيم خاموشی صورت نمی‌گيرد که مردم ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جويی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، هوشنگ فلاحتيان درنشستی خبری با اشاره به اين‌که پيش‌بينی می‌شود پيک مصرف برق در سال جاری با ۲۴۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات افزايش نسبت به سال گذشته به ۵۱ هزار مگاوات برسد، گفت: در صورتی که مردم در مصرف برق ۱۰ درصد صرفه‌جويی نداشته باشند با توجه به مشکل عدم بارندگی مناسب و عدم دسترسی برخی نيروگاه‌ها به آب مورد نياز با توجه به ميزان توليد برق بروز خاموشی طبيعی است. البته تلاش می‌کنيم تجربه سالی بدون خاموشی را داشته باشيم.

وی با اشاره به اين‌که از سال گذشته تاکنون ۲۸۳۱ مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهی ايجاد شده است، گفت: در حال حاضر ظرفيت اسمی نيروگاه‌های کشور ۷۳ هزار و ۱۰۹ مگاوات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فلاحتيان با اشاره به برنامه صادرات و واردات نيز با توجه به کمبود حجم توليد برق نسبت به مصرف اظهار کرد: در صورتی که ترکمنستان و ارمنستان که بيشترين سهم را از صادرات برق به ايران دارند، حداکثر برق را به ايران دهند نهايتا ۶۵۰ مگاوات برق در تابستان وارد می‌کنيم.

چانه‌زنی ايران با آذربايجان بر سر قيمت برق وارداتی

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی در پاسخ به پرسش ايسنا مبنی بر آخرين وضعيت قرار‌داد واردات برق از آذربايجان نيز اظهار کرد: در حال مذاکره نهايی هستيم؛ ايجاد زيرساخت‌های مورد نياز در دو کشور ايران و آذربايجان به پايان رسيده است و به زودی هياتی را برای مذاکره بر سر تعرفه برق به باکو می‌فرستيم.

وی افزود: اگر بنا به تعرفه مورد نظر ما آذربايجان حاضر به فروش برق شود، در حد ۱۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات واردات خواهيم داشت. در حال حاضر آذربايجان اعلام آمادگی برای صادرات ۱۰۰مگاوات برق کردند اما ما حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰مگاوات برای بهره‌مندی از برق به صورت سنگ‌رون می‌خواهيم تا به صورت جزيره‌ای برق وارد نکنيم.

صنايع می‌توانند از ديماند قرار‌دادی تجاوز کنند و کشاورزان برق مجانی می‌گيرند

فلاحتيان با اشاره به برنامه‌ريزی‌های مديريت تقاضا اظهار کرد: براساس طرحی که به شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ شده، تمام مشترکين مگاواتی دعوت به عقد قرار‌داد می‌شوند که براساس آن در صورت صرفه‌جويی در مصرف برق در زمان پيک در تابستان می‌توانند در نيمه‌شب با تعرفه مخفف برق دريافت کنند و از ديماند قرار‌دادی تجاوز کنند.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی تاکيد کرد: همچنين کشاورزان در صورتی که در ساعت پيک مصرف برق چاه‌های خود را خاموش کنند می‌توانند ۲۰ ساعت بعد برق را مجانی دريافت کنند. بدين صورت تا دو هزار مگاوات تقاضا را مديريت می‌کنيم.

وزارت نيرو به هدف ميثاق‌نامه برق نمی‌رسد؟

وی با اشاره به برنامه کاهش تلفات برق گفت: عملکرد تلفات برق در سال ۱۳۹۳، ۱۲.۸ درصد بوده و می‌خواهيم اين ميزان را در انتهای سال ۱۳۹۴ يکی دو درصد کاهش دهيم.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين‌که براساس هدف جديد وزارت نيرو به هدف ميثاق‌نامه امضاء شده در مهرماه سال گذشته مبنی بر کاهش تلفات از بيش از ۱۵ درصد به زير ۱۰ درصد نخواهد رسيد، گفت: اين مساله را پيگيری می‌کنيم و سعی می‌کنيم که اتفاق بيفتد.

به گزارش ايسنا، آخر مهرماه سال ۱۳۹۳ تمام مديران شرکت‌های برق با مديريت توانير ميثاق‌نامه‌ای را امضاء کردند که براساس آن تلفات برق تا ۶ درصد تا مهرماه ۱۳۹۴ کاهش يابد.در حالی که تا پايان سال ۱۳۹۳ تلفات بيش از ۱۵ درصد به ۱۲.۸ درصد رسيده است اما ظاهرا وزارت نيرو نمی‌تواند مانند پنج ماهه سال گذشته تلفات را کاهش دهد و تا آخر مهرماه سال ۱۳۹۴ به زير ۱۰ درصد برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016