پنجشنبه 7 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتراض‌های گسترده به مراسمی برای بزرگداشت روح الله خمینی در کانادا

خبرگزاری ایرانشهر - موج گسترده اعتراض جامعه ایرانیان کانادا به مراسمی که به عنوان گرامیداشت بیست و ششمین سالمرگ روح الله خمینی نخستین رهبر جمهوری اسلامی، قرار است در ریچموند هیل کانادا برگزار شود، دامنه‌های گسترده‌ای یافته است.

createthumb_text_WM.jpg

از هفته گذشته اعلام شد که یک مرکز اسلامی در منطقه ریچموند هیل در شمال تورنتو برای آنچه «گرامی‌داشت بیست و ششمین سالگرد رحلت» روح‌الله خمینی خوانده است، برنامه‌ای با حضور عمومی مسلمانان تورنتو و سخنرانی چند چهره اسلامی کانادا برگزار خواهد کرد. برگزارکنندگان این مراسم که خود را جامعه مسلمان جی‌تی‌ای (muslim community of GTA) معرفی می‌کند به فاصله کوتاهی از اعلام خبر برگزاری این مراسم، عنوان همایش «بیداری در برابر بی‌عدالتی جهانی» را برای مراسم خود برگزیده و با انتشار فلایرهایی که تصویر دو رهبر پیشین و اکنون جمهوری اسلامی روی آن دیده‌می‌شود، اقدام به دعوت از مردم برای شرکت در این همایش کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انتشار خبر برگزاری مراسمی برای گرامی‌داشت درگذشت روح الله خمینی در میان جامعه ایرانیان کانادا واکنش اعتراضی شدید این جامعه و فعالان حقوق مدنی را در پی داشته است. گروه چشمگیری از ایرانیان ساکن در این منطقه با انتشار نامه‌های اعتراضی که برای ثبت به اداره امنیت ملی کانادا تحت عنوان «گزارش یک تهدید برای امنیت ملی کانادا» ثبت شده است کوشیده‌اند تا از برپایی مراسمی که به گفته این فعالان «به صورت مستقیم از سوی مقامات تهران طراحی و به وسیله عوامل دولت جمهوری اسلامی در کانادا اجرا می‌گردد»، جلوگیری کنند.

منتقدان برگزاری مراسم سالمرگ روح الله خمینی در تورنتو معتقدند که این مراسم به محلی برای یارگیری گروه های اسلامی تندرو و جذب کسانی بدل خواهد شد که این روزها برای پیوستن به گروه های جهادی اسلامی مانند داعش علاقمندی نشان می‌دهند.

دولت کانادا اگرچه روابط دیپلماتیک خود با تهران را از مدتی پیش قطع کرده است اما بر اساس آنچه «آزادی تشکیل تجمعات و بیان عقاید» در قانون اساسی این کشور دانسته‌است، برای جلوگیری از مراسم‌هایی از این دست که مستقیما برای تبلیغ منافع جمهوری اسلامی تشکیل می‌شود واکنش بازدارنده نشان نداده است.

مخالفان برپایی این مراسم که در فضای مجازی نیز به شدت فعال هستند با تاسیس صفحه‌ای که به آن «تبی به نام خمینی» لقب داده‌اند از سایر ایرانیان و کسانی که خود و یا خانواده‌های آنها قربانی سیاست‌های مستبدانه رژیم جمهوری اسلامی بوده‌اند، دعوت کردند تا با ارسال مراتب اعتراض خود به برپایی چنین مراسمی در تورنتو کانادا به اداره امنیت داخلی این کشور و نیز حضور اعتراضی در مقابل محل برپایی آن مراسم، مانع از تقویت سیاست‌های بحران‌زای جمهوری اسلامی در کشور کانادا شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016