یکشنبه 10 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زیباکلام: صداوسیما نماینده اقلیت ۸ درصدی است اما ۹۵ درصد مردم مالیات آنها را می‌دهند

zibakalamILNASS.jpg
ایلنا - زیبا کلام می‌گوید: صداوسیما معتقد است؛ هرکسی که با احمدی‌نژاد و گروه‌های پایداری یا افراطیون نباشد؛ قطعا مخالف صداوسیماست.

سیدحسن خمینی(نوه امام راحل) به تازگی به گرگان سفر کرده و مورد استقبال پرشورِ مردمِ این شهر قرار گرفت ولی رسانه‌ ملی هیچ تصویری از این سفر پخش نکرد درمقابل گروهی محدود از دلواپسان در مشهد علیهِ لوزان و مذاکرات هسته‌ای گردهم جمع شدند و رسانه ملی با پوششِ گسترده به استقبالِ منویاتِ این گروه رفت. این رفتارِ مدیرانِ رسانه ملی چه معنایی دارد؟ کارشناسانِ سیاسی آن را چگونه تفسیر می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صادق زیبا کلام در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در تحلیل این رفتار صداوسیما می‌گوید: اگر صداوسیما غیر از این رفتار می‌کرد باید تعجب می‌کردیم. این اتقاق چیزی نیست که آن را در رویکردهای پیشینِ این رسانه سراغ نداشته باشیم.

وی ادامه داد : صداوسیما خود را فقط متعلق و متعهد به آن اقلیت ۸ درصد و ۴ میلیون رای می‌داند که به جلیلی رای دادند و برای اکثریت خاموش هیچ حقی قائل نیست و خود را فقط نماینده اقیلت می‌داند.

زیبا کلام افزود : صداوسیما خود را نماینده‌ی جبهه پایداری می‌داند و نمی‌خواهد ببیند که اکثریت مردم چه می‌خواهند بلکه بدنبال این است که فقط اقلیتِ تندرو چه خواسته‌هایی دارد. به همین دلیل وقتی در گرگان ۱۰ هزار نفر از نوه امام استقبال می‌کنند برای این رسانه هیچ اهمیتی ندارد. درمقابل اگر مثلا یکی از اعضای گروهِ دلواپس؛ پایش به قلوه سنگی در گرگان بخورد و زخم شود؛ قطعا آن را گردنِ تیمِ مذاکره‌کننده هسته‌ای می‌اندازد.

زیباکلام افزود: ۹۵ درصدِ مردم مالیات صداوسیما را می‌دهند اما این رسانه فقط نمایندگی ۸ درصد از کسانی را دارد که طرفدارِ گروه‌های افراطی هستند.

زیباکلام در پاسخ به این سوال که صداوسیما؛ دولتِ یازدهم را اصلاح‌طلب نمی‌داند در غیر اینصورت چرا علیه وی تبلیغات می‌کند؛ افزود: منطقِ رسانه ملی مانند منطقِ استالین است و درست مانند استالین رفتار می‌کند. استالین می‌گفت هر فردی با ما نیست پس علیه ماست. صداوسیما نیز می‌گوید هر کسی با احمدی‌نژاد و گروه‌های پایداری یا افراطیون نباشد؛ قطعا مخالف صداوسیماست. تفاوتی هم نمی‌کند که این فرد صادق زیباکلام یا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سیدحسن خمینی یا حتی مدیرعامل خبر گزاری ایلنا باشد.

وی ادامه داد: این تفکر اشتباه است که از صداوسیما رفتاری متفاوت با آنچه که تاکنون انجام داده است؛ شاهد باشیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016