پنجشنبه 14 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تهديد احمد زيدآبادی در گناباد طی يک نامه سرگشاده

خبرگزاری هرانا – يک ” جوان گنابادی” طی نامه ای سرگشاده، خطاب به احمد زيدآبادی، روزنامه نگاری که به تازگی به اين شهر تبعيد شده است، طی توصيه هايی تهديد آميز، وی را از هر گونه فعاليت سياسی در اين شهر بر حذر داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در اين نامه که به قلم “سعيد مقدم” نوشته شده و در وبسايت های محلی اين شهر منتشر شده است، نويسنده به آقای زيدآبادی توصيه کرده است که با “گوش کردن به تذکرات” و “دوری از فعاليت سياسی”، مانع اين شود که “کابوس شب های شش سال زندان، به خواب آرام در گناباد دوباره برگردد”.

در اين نامه با ذکر اينکه نبايد آقای زيدآبادی انتظار داشته باشد در گناباد نيز مانند تهران با وی برخورد شود، آمده است: “آقای زيدآبادی گيريم شما هنوز در راه باطل و ننگ آور خود هنوز استوار و پايداری، باش و بمان، اما بدان گناباد شهری نيست که خيانت های تو را نسبت به نظام اسلامی تحمل کند.”

اين نامه همچنين با اشاره به همسر آقای زيدآبادی نوشته است: “همانطور که از وجيزه نويسی های خود و همسرت در شبکه های مجازی و فيس بوک هويداست که همچنان عقيده ده و بيست سال قبل، بر گرد سرت می چرخد.”

خانم مهديه محمدی، همسر آقای زيدآبادی نيز، پس از انتشار اين توصيه های تهديد آميز، واکنش نشان داده و با طرح سوالی پرسيده است که “يعنی به غير از زندان و تبعيد امنيت جانی هم نبايد داشته باشيم؟”

اين تهديد ها در حالی صورت می گيرد که احمد زيدآبادی، روزنامه نگار و فعال سياسی، به تازگی با پايان محکوميت، از زندان رجايی شهر کرج، آزاد و به عنوان بخشی از مجازات، به گناباد تبعيد شده است.

احمد زيدآبادی، روزنامه‌نگار و تحليل‌گر سياسی است که در پی حوادث انتخابات رياست جمهوری (۱۳۸۸) به شش سال زندان، پنج سال تبعيد به گناباد و محروميت مادام‌العمر از هر گونه فعاليت سياسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحليل حوادث، به صورت کتبی يا شفاهی، محکوم شده‌است.

اين فعال سياسی و دبيرکل سازمان دانش‌آموختگان ايران اسلامی (ادوار تحکيم) و عضو هيئت مديره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، در دوره زندان نيز از اوين به زندان رجايی شهر تبعيد شده بود و بيشتر سال های حبس خود را در زندان رجايی شهر کرج سپری کرد، وی در ۳۱ ارديبهشت، با پايان حکم حبس، از زندان رجايی شهر کرج آزاد و بلافاصله با اجرای حکم تبعيد، به شهرستان گناباد منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016