یکشنبه 17 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی مطهری: شعارها در حرم امام خودجوش نبود

علی مطهری با اشاره به اقدامات برخی افراد در مراسم سالروز رحلت امام(ره) و سردادن شعارهايی برضد رييس جمهوری گفت: توهين به رياست جمهوری می تواند پيگرد قانونی داشته و بايد ريشه اين اقدامات خلاف سوزانده شود.

علی مطهری روز شنبه در گفت وگو با ايرنا، اقدامات برخی افراد در شب سالروز رحلت امام (ره) هنگام سخنرانی رييس جمهوری در حرم ايشان را زشت و قبيح دانست و افزود: اساسا اين کار درباره هر رييس جمهوری که انجام شود زشت و قبيح است؛ مخصوصا اينکه از شعارهای نامناسبی استفاده شود.

وی ادامه داد: حتی اگر اين شعارها واقعيت داشته باشد، به کار بردن آن در يک مراسم رسمی عليه رييس جمهوری کاری ناپسند است؛ چه رسد به اينکه اساسا مضمون شعارها واقعيت نداشته باشد.

عضوکميسيون فرهنگی مجلس تصريح کرد: اين که آن گروه رييس جمهوری را متهم به نفاق يا ضديت با ولايت فقيه کردند، نوعی دروغ و تهمت است که می تواند پيگرد قانونی داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: حتی نفس شعار غير مرتبط دادن در بين صحبت های رهبر انقلاب، صرف نظر از اينکه چه شعاری باشد، کار درستی نيست.

وی اظهار داشت: البته کار اين افراد برنامه ريزی شده است، يعنی اينها به جايی متصل و پشتگرم هستند و به همين دليل هراسی از عواقب اعمالشان ندارند، که بايد اين معضل هرچه سريعتر در کشور ما حل شود.

مطهری خاطر نشان کرد: قبلا نيز درباره حادثه شيراز و حوادث مشابه آن گفته ام اين گونه نيست که مردم به صورت خودجوش اين کارها را انجام دهند.

عضو کميسيون فرهنگی مجلس ادامه داد: اينها گروهی هستند که معمولا با اتوبوس به حرم امام (ره) آورده می شوند و دستوری را اجرا می کنند.

وی با يادآوری اقداماتی از اين دست که در سال ۸۹ رخ داد و طی آن اجازه ندادند که نوه امام (ره) سخنرانی کند، تصريح کرد: حتی دو سال بعد درباره آقای احمدی نژاد هم اين کار انجام شد و امروز هم درباره آقای روحانی انجام می شود که بايد ريشه اين کارها سوزانده شود.

فرزند شهيد مطهری خاطر نشان کرد: آمران و طراحان اين حوادث مشخص هستند؛ يعنی همه می دانند اين اتفاقات در کجا طراحی و از چه منابعی ريشه می گيرد؛ لذا قابل جلوگيری است، به شرط اينکه اراده ای وجود داشته باشد.

وی اقدامات اينچنينی را از جنس حوادث ۲۲ بهمن سال ۹۱ قم و در جريان سخنرانی علی لاريجانی رييس مجلس دانست و ادامه داد: آمران ايجاد اخلال در سخنرانی رئيس جمهور در شب چهاردهم خرداد سال جاری و آمران حادثه قم يک گروه و يک محفل و دارای يک تفکر هستند و اگر بخواهيم خوش بين باشيم بايد آنها را دوست انقلاب بدانيم اما دوست نادان که ناخواسته به اسلام و انقلاب ضربه می زنند.

مطهری افزود: به هرحال اين طور نيست که اين گونه اتفاقات توسط مردم و به صورت خودجوش رخ دهد.

مطهری درباره آخرين روند پرونده حوادث شيراز نيز گفت: کيفرخواست صادر شده و در شرف ارسال به دادگاه است و ما منتظر تشکيل و صدور احکام دادگاه هستيم.

وی خاطر نشان کرد: البته در اين پرونده اسامی دو نفر به عنوان آمر و دستور دهنده وجود دارد و عاملين اعتراف کرده اند که دستور گرفته اند که از ورود من به شيراز جلوگيری کنند و آنها دستور را اجرا کرده اند ولی هنوز اين دستوردهندگان احضار و بازجويی نشده اند و اميدوارم در ادامه رسيدگی به پرونده، اين کار انجام شود و طراح و دستوردهنده اصلی نيز معرفی شود.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه موافق الکترونيکی شدن انتخابات است، اظهار داشت: اين کار باعث بسته شدن راه های تخلف و تقلب می شود و من پس از توضيحات کافی و کاملی که داده شد شخصا قانع شدم.

وی خاطر نشان کرد: البته به طور کلی ما بايد خوش بين باشيم اما در مسئله ای مانند انتخابات که از طرفی حق الناس مطرح است و از طرف ديگر جاذبه قدرت وجود دارد و افراد را وسوسه به تخلف می کند نمی توان صرفا خوش بين بود و بايد نظارت کافی وجود داشته باشد.

وی از پيشنهاد رييس جمهوری برای استفاده از صندوق های شفاف که رای در آن ديده شود و يا وجود دوربين هايی برای کنترل کار شمارشگران آرا حمايت کرد و ادامه داد: هرچه اقدامات کنترلی بيشتر باشد، انتخابات در سلامت بيشتر برگزار خواهد شد؛ البته اين کارها مکمل يکديگرند و باعث حصول اطمينان بيشتر برای رای دهندگان می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016