یکشنبه 17 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 خرداد» تشکيل پليس ويژه کودکان و نوجوانان
21 اردیبهشت» کشته شدن چند تن از مأموران ناجا در درگيری شب گذشته
پرخواننده ترین ها

دستگيری چند نفر در پرونده بنياد تعاون نیروی انتظامی

معاون اجتماعی نيروی انتظامی از موافقت با اجرای طرح "افطار تا سحر" سينما‌ها خبر داد.

سردار سعيد منتظرالمهدی روز يکشنبه در اولين نشست خبری خود به عنوان سخنگوی نيروی انتظامی گفت:‌ با درخواست سينماگران برای اجرای طرح "افطار تا سحر" موافقيم و سينماها در ماه مبارک رمضان به جز شب های قدر می‌توانند تا سحر فعاليت کنند.

وی با اعلام آغاز "طرح دريا" از امروز با استقرار پليس در ۱۱۰ نقطه از سواحل شمالی، گفت: هم در دريا، هم در ساحل و هم در پيرامون ساحل حضور داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابلاغی برای حضور بانوان در استاديوم ها نداشتيم
وی در پاسخ به سوالی درباره حضور زنان در استاديوم‌ها، گفت: هيچ ابلاغی برای حضور بانوان در استاديوم‌ها نداشتيم و مرجع رسمی صدور مجوز وزارت کشور است و اگر ابلاغ شود ما امنيت آنان را تامين خواهيم کرد.

به گفته وی، برای حضور بانوان در ورزشگاه ها سه هسته اصلی و تصميم گير وزارت ورزش، کشور و ناجا هستند

برای برخورد با تخلفات آمادگی داريم
منتظرالمهدی در پاسخ به سوال ديگر ايسنا با بيان اينکه برای برخورد با تخلفات انتخاباتی آمادگی داريم، اظهار کرد: نيروی انتظامی با رصد کامل فضای جامعه و سايبر با سياست پيش دستی و پيشگيری تلاش خواهد کرد و اگر مشکلی پيش بيايد و هرگونه اتفاقی رخ دهد با آنها برخورد خواهيم کرد.

دستگيری چند تن درپرونده بنياد تعاون
سخنگوی ناجا درخصوص شايعات پيرامون بنياد تعاون ناجا نيز گفت: حدود دوسال قبل گزارشی از انحرافات در شرکت‌های زيرمجموعه بنياد تعاون گزارش شد و بخش های بازرسی آن را به فرمانده وقت ناجا گزارش دادند که فرمانده ناجا نيز شخصا وارد عمل شده و خودشان در اين خصوص پرونده ای تشکيل دادند و به دستگاه قضايی سپردند که در اين خصوص چند نفر هم دستگير شده و پرونده تشکيل شده در حال بررسی است.

منتظرالمهدی درباره موضوع فروش نفت از سوی ناجا نيز گفت: در جلسه‌ای که سال ۹۲ با حضور معاون اول رييس جمهور، وزير نفت، رييس خزانه داری، رييس بانک مرکزی، دکتر نوبخت و چندتن از مسوولان ناجا برگزار و پذيرفته شد که ناجا در زمان دولت قبل نفتی را بابت جبران کسری بودجه و حقوق گرفته بود اما متاسفانه در آن زمان مقررات قانونی و پروتکل‌ها به درستی طی نشده بود، به همين دليل دکتر نوبخت مسئول بررسی اين موضوع شدند.

به گفته سخنگوی ناجا اين رقم با قيمت ارز در آن زمان حدود ۴۰۰ ميليارد تومان می‌شود.

وی درباره اينکه آيا ناجا بابد مبلغی را به دولت پس دهد يا خير، گفت: در اين خصوص بايد کاروسازی طراحی شده و موضوع به شيوه دخلی خرجی حل و فصل خواهد شد.

منتظرالمهدی در مورد انجام کارهای خدماتی از سوی سربازان نيز تصريح کرد: سربازان به هيچ وجه نبايد کار خدماتی انجام دهند.

جمع‌آوری معتادان ، طرح پاکسازی محيط زيست نيست
وی در خصوص طرح جمع‌آوری معتادان نيز گفت: جمع‌آوری معتادان طرح پاکسازی محيط زيست نيست و در حال خاضر نيازمند بيش از پنج شش کمپ ۱۰ هزار نفری هستيم.

به گفته سخنگوی ناجا، جمع آوری زنان کارتن خواب و خيابانی از وظايف شهرداری است البته پليس نيز اماده حمايت و پشتيبانی از آنان است.

سخنگوی ناجا در مورد پليس کودک و نوجوان هم با بيان اينکه هيچ ابلاغيه ای در اين باره نداشتيم در عين حال تاکيد کرد:‌ آمادگی داريم تا به محض ابلاغ آن را در مجموعه پليس پيشگيری ايجاد کنيم.

سخنگوی ناجا درپاسخ به خبرنگاری مبنی بر اينکه به نظر می رسد ناجا در اجرای فرامين رهبری تنها به برخورد با خودروهای لوکس بسنده کرده است، گفت: اينطور نيست و ما در تمام ابعاد دستورات و فرامين رهبری را اجرا می‌کنيم و به همين منظور نيز قرارگاهی در نيروی انتظامی با رياست شخص فرمانده ناجا تشکيل شده است و همين انتخاب سخنگو نيز در راستای فرامين رهبری در خصوص اطلاع رسانی سريع و جامع بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016