پنجشنبه 21 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: نبايد ماهواره‌ها را با اجبار از بين خانواده‌ها جمع کرد

رئيس بسيج سازمان مستضعفين گفت: عزت ملی و حفظ کرامت ملت ايران، خط قرمز در مذاکرات هسته‌ای است و بايد رعايت شود.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدی صبح روز پنجشنبه در حاشيه ديدار با خانواده شهيد شهرياری، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شايد عده‌ای در کشور اين ديدگاه را داشته باشند که قبول مذاکرات و توافق بايد به هر قيمتی انجام شود، اما آن‌چه مهم است توجه به حفظ کرامت ايرانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: زياده‌خواهی آمريکا و هم‌پيمانانش در جريان مذاکرات هسته‌ای بر همگان مشخص است و آن‌ها با بهانه بازديد از مراکز نظامی می‌خواهند ايران را به عنوان يک تهديد به جهانيان معرفی کنند.

وی در عين حال تصريح کرد: حمايت از تيم مذاکره‌کننده ايران با رعايت خط قرمزها و هوشياری ملت و در صحنه بودن آن‌ها از جمله وظايف ملت ايران است.

رئيس بسيج سازمان مستضعفين در بخش ديگری از سخنانش خاطرنشان کرد: همه اقتصاددانان کشور بر اين مسئله اتفاق‌نظر دارند که برداشتن همه تحريم‌ها به تنهايی باعث رفع مشکلات اقتصادی نمی‎شود.

وی در حاشيه اين ديدار نيز خاطرنشان کرد: با توجه به جايگاه نماز در زندگی شهدا از جمله شهيد شهرياری پيشنهاد می‌شود «اجلاس نماز» با عنوان شهيد شهرياری در زنجان برگزار شود.

وی شامگاه چهارشنبه نيز در مراسم هيئت عاشقان ولايت، اظهار کرد: دشمنان اين نظام سال‌های طولانی است به جنگ با ما پرداخته‌اند و برای رسيدن به مقصود خود از حربه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند که با شکست مواجه شده‌اند، به همين جهت امروز استکبار جهانی با ما به مذاکره نشسته تا انتقام اين شکست‌ها را بگيرد که ملت ما با ايستادگی و مقاومت، ضربات قابل توجهی به آن‌ها وارد کرده است.

نقدی افزود: مسئله امروز دشمنان مسائل هسته‌ای ايران نيست، بلکه پيشروی انقلاب مشکل آن‌هاست. در واقع در حال حاضر گفته امام راحل که اسلام سنگرهای کليدی را فتح خواهد کرد در حال تحقق است و همين امر ترس دشمنان را از انقلاب اسلامی دوچندان کرده است.

وی تصريح کرد: ما امروز درگير جنگ اقتصادی، سياسی و فرهنگی در سطح جامعه از سوی دشمنان هستيم که بايد هوشمندانه رفتار کنيم؛ زيرا آن‌ها از هيچ اقدامی چشم‌پوشی نمی‌کنند و سعی دارند با شبکه‌های مجازی و ۱۶۷ کانال ماهواره به جنگ با ملت ما بپردازند، به همين خاطر اين وظيفه ماست که از خون شهدا و فداکاری ايثارگران و جانبازان صيانت کنيم. در واقع ايستادن و استقامت در خط ولايت تنها شرط پيروزی است که اين ايستادگی نيز نيازمند ظرفيت است.

وی با اشاره به اين‌که «رييس‌جمهور آمريکا از هر ۴۸ ساعت، يک بار در خصوص ايران اظهارنظر می‌کند، ولی هرگز در کار خود موفق نخواهند شد» گفت: آمريکا هر روز يکی از موقعيت‌های خود را نظير يمن و عراق از دست می‌دهد. عراقی‌ها حاضر نيستند آمريکا در جنگ با تروريست‌های تکفيری در کنارشان باشد که همين امر سبب شده امروز شاهد پيش‌روی در مناطق تحت اشغال داعشی‌ها باشيم که هر لحظه حلقه محاصره را بر آن‌ها تنگ‌تر می‌کنند.

رئيس بسيج سازمان مستضعفين در بخش ديگری از سخنانش تاکيد کرد: نبايد ماهواره‌ها را با اجبار از بين خانواده‌ها جمع کرد، بلکه بايد با استفاده‌کنندگان آن به بحث نشست و آن‌ها را قانع کرد. در واقع بايد از درون انضباط ايجاد کرد؛ زيرا اگر باور قلبی نباشد هيچ کاری به ثمر نخواهد نشست که در اين راستا تشکيل حلقه‌های صالحين می‌تواند نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ سخت تکليف مردان سنگين‌تر بود، ولی در جنگ‌نرم تکليف زنان مملکت سنگين‌تر است؛ چراکه علاوه بر توجه به عقايد و باورهای خود وظيفه تربيت فرزندان را نيز بر عهده دارند. همچنين حلقه‌های تربيتی و فعاليت‌های عميق سازندگی معنوی کاری پايه‌ای و اساسی است و در اصل محکم‌ترين سد در مقابل تهاجم فرهنگی است؛ لذا نبايد از توجه به آن غافل شد.

وی در جمع خبرنگاران نيز گفت: با توجه به تصويب راه‌اندازی دانشگاه بسيج در اسفندماه سال گذشته اين دانشگاه در جهت اعتلای سطح آگاهی اعضای بسيج از مهرماه امسال در ۱۴ رشته اقدام به پذيرش دانشجو خواهد کرد.

نقدی اظهار کرد: در واقع سعی می‌کنيم با ايجاد اين دانشگاه شرايط بهتری برای بسيجيانی که در سطح پايگاه‌ها به صورت داوطلبانه فعاليت دارند فراهم کنيم و زمينه تحصيل را برای فرماندهان نيز فراهم کنيم؛ لذا ما قصد داريم بسيجيان را در حيطه کاری خود متخصص کنيم.

وی با اشاره به اقدامتی که توسط بسيج صورت گرفته است، افزود: طی دو سال اخير ۱۰۰ هزار فرصت شغلی برای جوانان توسط بسيج ايجاد شده است؛ زيرا ما به دنبال عملی کردن اقتصاد مقاومتی بوديم و در اين راستا برنامه وسيعی به جهت ايجاد اشتغال مولد داشته‌ايم که اين فرصت‌های شغلی ايجاد شده را بدون تحميل هزينه‌بر دولت ايجاد کرده‌ايم که اين کارگاه‌های کوچک در حوزه مهارت‌افزايی تشکيل شده‌اند.

وی با اشاره به اهميت تشکيل حلقه‌های صالحين، اظهار کرد: امسال طرح حلقه‌های صالحين با جديت بيشتری اجرايی خواهد شد و افراد می‌توانند در قالب کلاس‌های ديگری همچون ورزشی و هنری نيز فعاليت کنند، به همين جهت ۲۰ هزار پايگاه در کشور در اين خصوص فعاليت می‌کنند که بايد مورد توجه قرار گيرند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين درباره توجه به واحدهای صنعتی راکد و بحران‌زده نيز تصريح کرد: ما برای اين‌که بتوانيم اقدام موثری در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی کنيم بايد بتوانيم راهکارهای مناسب و عملياتی برای اين واحدها ارائه کنيم؛ لذا در همين حوزه برای ايجاد صنايع تبديلی کوچک ۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات در نظر گرفته شده است که در استان زنجان با توجه به ضايع شدن بخش قابل توجهی از محصولات باغی می‌توان با استفاده صنايع تبديلی راهکار مناسبی در اين زمينه ارائه کرد و موجب ايجاد فرصت شغلی شد به همين خاطر ما همه اهتمام خود را برای حل مشکلات در حوزه صنعت خواهيم گذاشت.

رييس سازمان بسيج مستضعفين، از تعطيلی شش‌هزار واحد صنعتی در کشور خبر داد و گفت: چهارهزار مورد از آن‌ها بيشتر به دليل مشکل نقدينگی و ۹۰۰ مورد نيز مشکل بازاريابی داشته‌اند و بقيه موارد نيز به همين ترتيب مشکلاتی را داشته‌اند که منجر به تعطيلی شده است.

سردار محمدرضا نقدی در همايش هم‌انديشی بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و طرح تسهيلات ابلاغی با اشاره به اهميت حوزه اقتصادی اظهار کرد: امروز عرصه صنعت خط مقدم جبهه است و شما فعالان اين حوزه مجاهدان اين خط هستيد، لذا ما رويکرد جديدی را در بسيج ايجاد کرده‌ايم تا بتوانيم از اين طريق ارتباط تخصصی با صنعت داشته باشيم، به همين منظور کلينيک صنعتی تشکيل داده‌ايم تا مشکلات در اين حوزه مورد بررسی قرار گيرد تا افزايش بهره‌وری را منجر شويم.

وی با اشاره به وضعيت واردات در کشور افزود: در حال حاضر ما به دنبال جايگزين واردات در کشور هستيم؛ چرا که ما در کشور ۶۰۰ هزار کالای وارداتی داريم، به همين خاطر بايد به سمت توليدات داخلی حرکت کنيم. همچنين توجه و راه‌اندازی صنايع راکد از ديگر برنامه‌های ما به شمار می‌رود، زيرا در رکود صنعتی دلايل مختلفی دخيل هستند که بايد مورد ارزيابی قرار گيرد.

سردار نقدی با اشاره به تحريم‌ها، تصريح کرد: همه همت مسوولان کشور در راستای رفع تحريم‌ها است و اين موضوع مقوله‌ای است که هم ملت و هم دولت در آن اتفاق‌نظر دارند و در مذاکرات اهتمام زيادی نسبت به آن وجود دارد؛ چرا که ما بر اين باور هستيم اگر تحريم‌ها برداشته نشود اصلاً توافقی نبايد صورت گيرد، با همه اين‌ها ما قصد داريم با اقتصاد مقاومتی درون‌زا اين مشکلات را حل کنيم، لذا امسال يک‌هزار ميليارد تومان تسهيلات ارزان‌قيمت به واحدهای کوچک توليدی اعطا خواهيم کرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين يادآور شد: همه ما بايد با هم يک‌دل و يک‌صدا شويم تا چرخ صنعت و توليد بچرخد، از اين رو برنامه‌ريزی در اينجا است که حائز اهميت می‌شود، به همين خاطر ما مسائل را با جديت پيگيری خواهيم کرد تا گام مثبتی در اين زمينه برداشته باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016