شنبه 30 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 خرداد» ظريف: فکر نمی‌کنم تمديدی در کار باشد
20 خرداد» تصویر فتوشاپی "دلواپسان" عليه ظريف + تصوير
پرخواننده ترین ها

ناگفته های ظريف از جلسه غيرعلنی با مجلس

ظریف: یکی از نمایندگان گفت «فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می توانی هر چیزی را بگویی، خیلی از نمایندگان، صدا و تصویرت را ضبط می کنند»

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - محمدجواد ظريف وزير خارجه کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پايگاه خبری «انتخاب» ماجرای جنجالی اخير در مجلس را بازگو کرد.

ظريف گفت که «هميشه در هيچ موردی، جز مواردی که کسی از رهبری مايه بگذارد» واکنش تند نشان نمی دهد و معتقد است انتشار فيلم تنش لفظی بين او و کوچک زاده خواست خدا بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير خارجه در پاسخ به سئوالی در مورد ماجرای جنجالی اخير در مجلس و تنش لفظی بين او و کوچک زاده گفت: من ارتباط دوستانه زيادی با اين افراد و ديگر نمايندگان مجلس دارم ، مباحث مختلفی آنجا مطرح شد و من کاملا آرام بودم اما وقتی که ديدم دارند مطلبی را به رهبری نسبت می دهند ، آنهم خلاف ، واکنش نشان دادم.

وی افزود: رهبری خودشان حضور دارند و هرزمان که مصلحت بدانند به صورت خصوصی و هر جا صلاح بدانند با شجاعت نظراتشان را به صورت علنی مطرح می کنند و نيازی ندارند کسی سخنگويی ايشان را بکند ، آنهم به خلاف. برای همين من در آن صحنه واکنش نشان دادم.

وزير خارجه تاکيد کرد: من هميشه در هيچ موردی ، جز مواردی که کسی از رهبری مايه بگذارد ، واکنش تند نشان نمی دهم. هم در اين ماجرا و هم در روزی که مجادله ای با آقای کريمی قدوسی شد ، به خاطر اين بود که سخن خلافی را به رهبری معظم انقلاب نسبت دادند.

ظريف با اشاره به فيلم منتشر شده از منازعه کلامی بين او و يکی از نمايندگان مجلس گفت: در فيلم منتشره در اين ماجرا نيز مشخص است که من تا قبل از اين صحبت ، کاملاً خنده بر لبانم دارم و دائماً اقای کوچک زاده می گويد که چرا می خندی؟

وزير خارجه در پاسخ به اين سئوال «انتخاب» که چه کسی از ماجرای اخير در مجلس فيلمبرداری کرده است، گفت: واقعاً يادم نمی آيد در آن فضا چه کسی فيلم را گرفت و واقعا ما و دوستان همراهمان، چنين کاری نکرديم.

وی تصريح کرد: من حواسم بود که ممکن است سخنان ما ضبط شود. چون در ابتدای جلسه ، يکی از نمايندگان مجلس آمد به سوی من و گفت: فکر نکن چون جلسه غيرعلنی است می توانی همه چيز بگويی ، خيلی از نمايندگان صدا و تصوير شما را ضبط می کنند. ديديم که بعد از آن روز نيز آقای رسايی، صورتجلسه ی اين جلسه غيرعلنی را که گفته بودند از روی نوار پياده کرده اند منتشر کرد.

ظريف افزود: من با اين کار موافق نيستم و آنرا امانت داری نمی دانم و لذا خودم و همکاران هيچگاه جلسات را ضبط نمی کنيم.

وی اضافه کرد: البته خواست خدا بود که اين فيلم منتشر شد ، چون تا قبل از اين ماجرا مرا متهم می کردند که در آن جلسه من بی جهت تندی کردم. بحمدالله فيلم نشان داد که ماجرا چه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016