یکشنبه 31 خرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

توضيح سردار باقرزاده در باره حضور احمدی نژاد در جايگاه مراسم تشييع غواصان


محمد باقرزاده

فرارو - سردار سيد محمد باقرزاده، مسئول کميته جستجوی مفقودين ستاد کل نيروهای مسلح در يادداشتی کوتاه توضيحاتی پيرامون حضور محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور سابق در جايگاه مراسم تشييع شهدا بيان کرد.

متن نوشته ی سردار باقرزاده به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم

در پی برگزاری مراسم باشکوه و بی سابقه تشييع ۲۷۰ تن از خط شکنان و غواصان شهيد در يوم الله ۲۶ خردادماه و خلق حماسه ای ماندگار از شور و شعور و عشق و دلدادگی به خط سرخ شهادت و مقاومت و ايستادگی در برابر آمريکا و نظام سلطه، متأسفانه برخی از افراد و جريانات سياسی با طرح مسائل حاشيه ای تلاش نمودند از عظمت مراسم که پيامهای روشنی در برابر زياده خواهی های آمريکا داشت، بکاهند.

البته در اين ميان، برخی از افراد که از دلسوزان نظام اسلامی و در جبهه خودی قرار دارند نيز با گلايه مندی از حضور لحظه ای برخی شخصيت ها در محل جايگاه مراسم شهدا، گمانه زنی هايی داشته و آن را حمل بر اغراض سياسی برگزارکنندگان مراسم نمودند؛ لذا جا دارد برای تنوير افکار عمومی توضيحاتی به شرح ذيل ارائه شود:

۱ . اينجانب در مورد حضور و يا عدم حضور شخصيت های لشکری و کشوری حاضر در مراسم هيچگونه نظری، چه نفياً و چه اثباتاً نداشته ام. به عبارت ديگر، شخصاً از کسی برای حضور در جايگاه دعوت ننموده و يا مانع حضور فرد بخصوصی هم نشده ام.

۲ . به اعتقاد بنده، حضور جمعی شخصيت های مورد احترام نظام اسلامی در جايگاه چنين مراسم مردمی، نشانه وحدت و همبستگی مسؤولين آن هم در زير خيمه شهدا تلقی می شود. فلذا مانع بخصوصی وجود ندارد تا در کنار هم قرار گيرند. کما اينکه در روز برگزاری مراسم نيز برای هيچ يک از مسؤولين عزيز اعم از لشکری و کشوری حاضر در ميدان و يا نزديک و پشت جايگاه منعی برای حضور در جايگاه وجود نداشت؛ و معدود افرادی هم که در جايگاه حضور يافتند با ميل و علاقه شخصی خودشان بوده است.

۳ . در خاتمه توصيه می شود: به جای پرداختن به مسائل حاشيه ای و خدای نکرده تفرقه انگيز، بهتر است پيرامون آثار با برکت اين حماسه عظيم که تنها با اخلاص شهدا و مردم حاضر در صحنه به وجود آمده انديشه شود، و در چنين ايام مبارکی با بهره گيری از درس های شهيدان، ضمن حفظ وحدت و انسجام ملی، خود را برای انجام رسالتهای بزرگتر آماده نماييم.

از خداوند بزرگ توفيق همگان را در مسير نورانی شهيدان سرافراز خواهانم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016